Show simple item record

dc.contributor.authorAntezana Corrieri, Miguel E.
dc.date.accessioned2020-09-29T21:41:56Z
dc.date.available2020-09-29T21:41:56Z
dc.date.issued2020-06
dc.identifier.issn2550-6870
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10757/652877
dc.descriptionThe strategy is closely linked to the history of humanity. Its origin is related to the military arts and has been migrating to other areas of society, locating itself in the organizational field since the second half of the 20th century. Despite the massive presence of the term, especially at managerial levels, there is no consensus on the definition of strategy, much less when it is related to the communication field and the communication planning processes. This article outlines a definition of communication strategy and presents a strategic communica s the prospective and emotional dimension of target audiences.en_US
dc.description.abstractLa estrategia está estrechamente ligada a la historia de la humanidad. Su origen se relaciona con las artes militares y ha ido migrando a otros rubros de la sociedad, ubicándose desde la segunda mitad del siglo XX en el campo organizacional. Pese a la presencia masiva del término, sobre todo a niveles directivos, no hay un consenso sobre la definición de estrategia y mucho menos cuando se relaciona con el rubro comunicacional y con los procesos de planificación en comunicación. Este artículo ensaya una definición de la estrategia en comunicación y presenta un modelo de planificación estratégica de la comunicación, el cual incorpora la prospectiva y la dimensión emocional de los públicos objetivo.en_US
dc.formatapplication/pdfen_US
dc.publisherUniversidad de las Américasen_US
dc.relation.urlhttp://marketing.udla.edu.ec/ojs/index.php/estrategas/article/view/218en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/*
dc.subjectEstrategiaen_US
dc.subjectEstrategia comunicacionales_PE
dc.subjectPlanificación estratégicaes_PE
dc.subjectProspectivaes_PE
dc.subjectEmocionalidad.es_PE
dc.subjectStrategyes_PE
dc.subjectCommunication strategyes_PE
dc.subjectStrategic planninges_PE
dc.subjectProspectivees_PE
dc.subjectEmotionality.es_PE
dc.titleLa estrategia en comunicación y un modelo de planificación estratégica desde la prospectiva y la emocionalidaden_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen_US
dc.identifier.journalESTRATEGAS, Investigación en Comunicaciónen_US
refterms.dateFOA2020-09-29T21:41:58Z
dc.type.otherArtículo académicoes_PE


Files in this item

Thumbnail
Name:
Estrategiacomunicación.pdf
Size:
852.5Kb
Format:
PDF

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess