Propuesta de mejora en la Supply Chain de una empresa de servicio de reparaciones especializadas en el Tren de Fuerza de Maquinaria Pesada, con impacto en la mejora del Lead Time
Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Authors
Cabrera Caballero, Fanny Silvia
Cárdenas Castillo, Johnny Luis
Pineda Beltrán, Luis Enrique
Salas Sime, José Manuel
Issue Date
2020-06-08Keywords
Cadena de suministroMapa de flujo de valor
Fidelización del cliente
Supply chain
Value stream map
Customer loyalty
Metadata
Show full item recordOther Titles
Proposal for improving the Supply Chain of a specialized repair service company in the Heavy Machinery Power Train, with an impact on improving Lead TimeAbstract
En el presente trabajo de investigación, se analiza la Supply Chain del proceso de reparación de componentes de una empresa de servicio especializada en el tren de fuerza de maquinaria pesada, con el propósito de mejorar su Lead Time, dado que el resultado actual, impacta negativamente en los plazos de entrega del servicio comprometido y consecuentemente la insatisfacción de los clientes. El indicador de lealtad de los clientes NLS (Net Loyalty Score), en continuo decremento, implica un riesgo para la sostenibilidad y el crecimiento de la empresa, por lo que había que tomar acciones. El estudio levanta información desde la recepción, hasta la salida de los motores y transmisiones; recoge data de los tiempos de entrega e información de Focus Group con el personal de taller; se utiliza herramientas Lean como el diagrama de Ishikawa y Pareto, los cuales permiten discriminar las causas principales. Asimismo, el Value Stream Map (VSM) del proceso actual, permitió identificar una oportunidad de mejora relevante para llevar el Lead Time de la reparación de motores de 37.5 a 30.5, colocando un Supermarket del componente crítico – Short Block (Kanban). Por otra parte, la implementación de ciertos activos de taller (SMED) ayudó a mejorar el Lead Time en el VSM futuro.In this research work, the Supply Chain of the component repair process of a service company specialized in the power train of heavy machinery is analyzed, with the purpose of improving its Lead Time, given that the current result impacts negatively in terms of delivery of the committed service and consequently customer dissatisfaction. The continually decreasing NLS (Net Loyalty Score) customer loyalty indicator implies a risk to the sustainability and growth of the company, so actions had to be taken. The study gathers information from the reception to the exit of the engines and transmissions; collects data on the delivery times and information of Focus Group with the workshop staff; Lean tools such as the Ishikawa and Pareto diagram are used, which allow discriminating the main causes. Likewise, the Value Stream Map (VSM) of the current process, identified a relevant improvement opportunity to bring the Lead Time of engine repair from 37.5 to 30.5, placing a Supermarket of the critical component – Short Block (Kanban). On the other hand, the implementation of certain taller assets (SMED) helped improve Lead Time in the future VSM.
Type
info:eu-repo/semantics/masterThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccessAttribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International
Language
spaCollections
The following license files are associated with this item:
- Creative Commons