Diseño e Implementación de un Sistema de Abastecimiento para Reducir los Costos Operativos de una Empresa Distribuidora de Artículos de Limpieza
Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Advisors
Maradiegue Tuesta, John Ricardo FernandoIssue Date
2020-07-17Keywords
InventariosEmpresas distribuidoras
Gestión de demanda
Logística de abastecimiento
Inventories
Distribution companies
Demand management
Supply logistics
Metadata
Show full item recordOther Titles
Design of a purchases and inventories management of a cleaning products distribute companyAbstract
La empresa en estudio dedicada a la distribución de productos de limpieza ha presentado elevados costos operativos provenientes de una gestión desorganizada en los procesos de compras e inventarios. Este es un problema que acontece a muchas empresas del sector retail ya que, no poseen herramientas o controles que le permitan evaluar su desarrollo en tales procesos. Para resolver este problema, se propone una gestión de compras y abastecimiento basado en herramientas que implican el desarrollo de pronosticación de demanda con el fin de poder evaluar la tendencia y fluctuación de la demanda, para que la empresa esté preparada ante cualquier cambio. Por otra parte, una clasificación ABC de productos para poder tener en cuenta aquellos productos que tienen una mayor rotación. Además, el desarrollo de lotes económicos, stocks de seguridad y puntos de reposición para el seguimiento de los inventarios existentes en el almacén. Por último, un control adecuado de la gestión mediante procedimientos, políticas y formatos que permitirán una estandarización y un flujo correcto de dichos procesos. Todo ello, con el fin de poder contribuir a la reducción de los costos operativos y aumentar la utilidad de la de la empresa.The Company under study dedicated to the distribution of cleaning products has presented high operating costs resulting from a disorganized management in the processes of purchases and supply. This is a problem that happens to many companies in the retail sector because, it does not have tools or controls that allow it to evaluate its development in such processes. To solve this problem, a management of purchases and inventories is proposed based on tools that involve the development of demand forecasting in order to be able to evaluate the trend and fluctuation of the demand, so that the company is prepared for any change. On the other hand, an ABC classification of products to be able to consider those products that have a higher turnover. In addition, the development of economic lots, safety stocks and replenishment points to track inventories in the warehouse. Finally, an adequate control of the management by means of procedures, policies and formats that will allow a standardization and a correct flow of said processes. All this, to contribute to the reduction of operating costs and increase the utility of the company.
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccessAttribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International
Language
spaCollections
The following license files are associated with this item:
- Creative Commons