El rol de las dimensiones del Brand Equity en la decisión de elegir un banco, en personas de 20 a 25 años de Lima Metropolitana
Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Authors
Tarma Rebaza, Luis RenatoAdvisors
Lodeiros Zubiria, Manuel LuisIssue Date
2020-02-24
Metadata
Show full item recordAbstract
El objetivo de la presente investigación es determinar el rol de las dimensiones del brand equity en la decisión de elegir un banco, en personas de 20 a 25 años de lima. La finalidad del estudio es identificar qué variables presentan una mayor correlación con la elección de escoger un banco. Las variables analizadas fueron: Brand Awareness, Brand Association, Brand Loyalty y Brand Activity En el presente estudio, se realizaron 2 técnicas de investigación, Entrevistas a profundidad y encuestas. La primera consistió en la elaboración de dos entrevistas a profundidad para cada grupo objetivo, en el cual se desarrolló una guía de preguntas distribuida en bloques con diferentes objetivos cada uno. La segunda técnica también tenía bloques de preguntas, las cuales sirvieron de apoyo para realizar la presente investigación. Por último, se buscó validar las hipótesis específicas mediante elaboración de un análisis de correlación con los resultados obtenidos en el estudio cuantitativo. Los principales hallazgos fueron que, si bien todas las dimensiones del brand equity relacionan al consumidor en la decisión de escoger algún producto y/o servicio, dentro de ellas existen dimensiones son más relevantes e influyen de manera más profunda en la elección de escoger un banco.The objective of this research is to determine the role of the dimensions of brand equity in the decision to choose a bank, in people from 20 to 25 years old in Lima. The purpose of the study is to identify which variables present a greater correlation with the choice of a bank. The variables analysed were: Brand Awareness, Brand Association, Brand Loyalty and Brand Activity In this study, two research techniques were used, in-depth interviews and surveys. The first consisted in the elaboration of two in-depth interviews for each target group, in which a guide of questions distributed in blocks with different objectives each one was developed. The second technique also had blocks of questions, which served as support for this research. Finally, we sought to validate the specific hypotheses by developing a correlation analysis with the results obtained in the quantitative study. The main findings were that, although all the dimensions of brand equity affect the consumer in the decision to choose a product and/or service, within them there are dimensions that are more relevant and influence in a more profound way the choice of a bank.
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccessAttribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International
Language
spaCollections
The following license files are associated with this item:
- Creative Commons