Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Authors
Cabello García, Fiorella Anghely
Garnique Santoy, Emily Corina Del Carmen
Robles Llerena, David Joseph
Rodríguez Orejón, Gabriel
Valenzuela Zumaeta, Silvana

Issue Date
2019-11-25Keywords
Creación de empresasInnovación empresarial
Calzado
Business creation
Business innovation
Footwear
Metadata
Show full item recordAbstract
En la actualidad, las personas tienen un ritmo de vida más apurado y pasan más tiempo de sus vidas fuera de sus casas por lo que se transportan con frecuencia. Este ritmo de vida hace que las personas se sientan cansadas y necesitan un momento de descanso. El uso de calzado como zapatos o tacos en el caso de las mujeres ocasiona que sus pies se sientan adoloridos y cansados por lo que genera una necesidad de poder sentirse más confortables al momento de caminar. Ante esta necesidad nace Fleets. Los Fleets son unas medias de algodón suave con las que las personas pueden caminar en interiores o exteriores de una manera cómoda. A diferencia de las medias convencionales, los Fleets se pueden usar sin zapatos debido a una suela de PVC que recubre la planta de los pies ante cualquier daño que se puede causar al pisar objetos con las medias. Del mismo modo, Los Fleets se diferencian de las zapatos convencionales o tacones debido a la portabilidad de los Fleets que se pueden guardar en la comodidad del bolsillo del pantalón. Son flexibles y cómodos con un diseño de vanguardia alineado a las nuevas tendencias. En el presente trabajo se desarrollará todo el proceso de desarrollo de este producto y de las estrategias utilizadas con respecto al modelo de negocio. Se desarrollarán los planes de marketing, Recursos humanos, Responsabilidad Social Empresarial, Operaciones y Financiero. También se evaluará la rentabilidad y viabilidad del proyecto, así como las reacciones del público objetivo a los Fleets a través del concierge.Nowadays, people have a faster pace of life and spend more time in their lives outside their home so they are transported frequently. This rhythm of life makes people feel tired and need a moment of rest. The use of footwear such as shoes or heels in the case of women causes their feet to feel sore and tired, which creates a need to feel more comfortable when walking. Faced with this need, Fleets was born. Fleets are soft cotton socks with which people can walk indoors or outdoors in a comfortable way. Unlike conventional socks, Fleets can be worn without shoes due to a PVC sole that covers the soles of the feet in the face of any damage that can be caused by stepping on objects with the socks. Similarly, the Fleets differ from conventional shoes or heels due to the portability of the Fleets that can be stored in the comfort of the pants pocket. They are flexible and comfortable with a cutting-edge design aligned to new trends. In this work, the entire development process of this product and the strategies used with respect to the business model will be developed. Marketing, Human Resources, Corporate Social Responsibility, Operations and Financial plans will be developed. The profitability and viability of the project as well as the reactions of the target audience to Fleets through the concierge will also be evaluated.
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccessAttribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International
Language
spaCollections
The following license files are associated with this item:
- Creative Commons