Percepciones de directivos de Apurímac y Huancavelica sobre la experiencia en el uso de TICs durante el curso virtual de inducción al cargo sobre liderazgo pedagógico ofrecido por el Ministerio de Educación en el año 2017
Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Advisors
Flores Suárez, Mayllorid ClotildeIssue Date
2019-11-28Keywords
Liderazgo pedagógicoFormación virtual
Inducción
Tecnologías de información y comunicación
Pedagogical leadership
Virtual formation
Induction
Metadata
Show full item recordAbstract
Considerando que el liderazgo pedagógico es el segundo factor de impacto en el logro de los aprendizajes de los estudiantes, el Perú, desde el año 2014, ha establecido estrategias de empoderamiento orientadas a fortalecer la gestión escolar. Una de las más importantes es la relacionada a la formación de directivos, que busca garantizar competencias clave en quienes ejercen el cargo. La formación ofrecida se realiza en tres etapas. Esta investigación se centra en el análisis de las perspectivas de un grupo de directivos beneficiarios de la inducción virtual de liderazgo pedagógico ofrecido en el 2017 por el Ministerio de Educación en relación al uso y manejo de TICS.The government of Peru, since 2014, considering that pedagogical leadership is the second impact factor in the achievement of students’ learning, has established strategies to empower schools’ principals. One of the most important strategies is focused on the training of school leaders. The objective of this training is to develop instructional leadership. The aim of this research is to analyze the perceptions of a group of school principals who have been benefited from the virtual induction of pedagogical leadership offered in 2017 by the Ministry of Education regarding the use and management of ICTs.
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccessLanguage
spaCollections
The following license files are associated with this item:
- Creative Commons


