Análisis y sistematización de los factores que influyen en la formación ciudadana de las niñas rurales
Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Issue Date
2019-11-21
Metadata
Show full item recordOther Titles
Analysis and systematization of the factors that influence the citizen formation of rural girlsAbstract
El objetivo de este estudio fue identificar los factores que conforman el sistema de formación ciudadana democrática intercultural de niñas rurales en el Perú. Para ello, se utilizó un diseño exploratorio y descriptivo. Las técnicas utilizadas fueron el análisis documental y entrevistas semiestructuradas para efectos de validación. Los resultados presentan la sistematización de los factores que influyen en la formación ciudadana democrática intercultural de las niñas rurales agrupados en cuatro dimensiones: 1) aspectos sociodemográficos en contextos rurales, 2) calidad educativa rural, 3) entornos formativos y 4) condiciones de aprendizaje en contextos rurales. A partir de los resultados se sugiere indagar con mayor atención entorno a qué factores clave influyen con más intensidad en la formación ciudadana de las niñas rurales, qué actores de poder intervienen en ella y qué escenarios futuros se presentan para el desarrollo de la ciudadanía democrática intercultural de la niña rural peruana.The objective of this study was to identify the factors that make up the intercultural democratic citizen formation system of rural girls in Peru. For this, an exploratory and descriptive design was used. The techniques used were documentary analysis and semi-structured interviews for validation purposes. The results present the systematization of factors that influence the intercultural democratic citizen formation of rural girls grouped in four dimensions: 1) sociodemographic aspects in rural contexts, 2) rural educational quality, 3) training environments and 4) learning conditions in rural contexts. Based on the results, it is suggested to investigate with more attention around which key factors strongly influence the civic education of rural girls, which actors of power are involved in it and what future stages are presented for the development of democratic citizenship intercultural of the Peruvian rural girl.
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccessAttribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International
Language
spaCollections
The following license files are associated with this item:
- Creative Commons