Propuesta de solución al problema de devoluciones en las ventas digitales de electrodomésticos en un supermercado
Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Authors
Acosta Berg, RenatoGuerra Montenegro, Omar Antonio
Jáuregui Ascencio, Jorge Andrés
Noriega García, Oswaldo Javier
Osorio Montoya, Manuel Adolfo

Advisors
Shinno Huamaní, MiguelIssue Date
2019-07-31Keywords
Propuesta de soluciónDevoluciones
Venta digital
Supermercados
Solution proposal
Sales returns
Digital sales
Supermarket
Metadata
Show full item recordOther Titles
Solution proposal to the returns problem on E-Commerce appliances and electronic equipment sales in a supermarketAbstract
El presente trabajo de investigación se ha enfocado en analizar y proponer mejoras en el proceso de E-Commerce vigente en la categoría de equipos electrónicos y electrodomésticos a un proceso de canal de ventas digital (nuevo proceso E-Commerce), con el propósito de agregar valor económico y cualitativo a una empresa retail que pertenece al sector de supermercados en el ámbito nacional, a la que se denominará “El Supermercado”. Se han identificado los problemas y causas en dichos procesos, mediante lo cual se proponen las mejoras necesarias usando modelos de éxito en cuanto a transformación digital dentro del sector retail y además cumpliendo con los objetivos establecidos en el presente documento y cuantificando el beneficio potencial.This research work was focused on analyzing and proposing improvements in the current E-Commerce process in order to evolve to a new digital sales channel (New E-Commerce process), in the category of electronic equipment and appliances, with the purpose of adding economic and qualitative value for a retail entity in a supermarket sector at a national level, hereinafter called “The Supermarket”. Problems and their causes have been identified in the current process and, by using successful and proved models in terms of E-Commerce, propose the necessary improvements and quantify the potential benefit accomplishing the set-out objectives in this paper.
Type
info:eu-repo/semantics/masterThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccessAttribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International
Collections
The following license files are associated with this item:
- Creative Commons