Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Authors
Araujo Bellido, Katherine CristyEchevarria Cahuas, Juan Andres
Echevarria Flores, Camila Luciana
Lleren Otoya, Jacqueline Ursula
Olortegui Achata, Magib Jesus
Issue Date
2019-07-05
Metadata
Show full item recordOther Titles
4Lite nutri smothiesCitation
Araujo Bellido, K. C., Echevarria Cahuas, J. A., Echevarria Flores, C. L., Lleren Otoya, J. U., & Olortegui Achata, M. J. (2019). Batidos 4Lite (Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas). Recuperado de http://hdl.handle.net/10757/626525Abstract
Actualmente, las personas optan por alimentos más saludables y buscan alimentos que complementen sus comidas, es decir, sean más balanceados. Por ello, el presente proyecto consiste de nutri batidos a base de avena y quinua, leche de almendras y frutas como Arándanos, Lúcuma y Fresa, este producto destaca principalmente por ser natural, saludable y no contiene lactosa, además que puedes consumirlo en cualquier momento del día. Al analizar la viabilidad de este proyecto, se pudo identificar que nuestro tamaño de mercado se encuentra en las zonas 6 y 7 de Lima Metropolitana en los NSE A y B, que permitió detectar un público poco satisfecho debido a la falta de productos sin lactosa, frutados naturalmente y sean saludables por el contenido de quinua y avena. Por ello, 4Lite se presenta ante nuestro público objetivo como una opción bebible y de fácil consumo debido a su presentación de 300ml y su botella de material eco amigable. Para poner en marcha este proyecto, se requerirá una inversión inicial de 14,500 soles, financiado básicamente por el aporte de los cinco accionistas que cuenta 4Lite. Se estima recuperar el dinero invertido al segundo año de operación.Nowadays, people opt for healthier foods and look for foods that complement their meals, something more balanced. Therefore, the present project consists of nutri smothies based on oats and quinoa, almond milk and fruits such as Blueberries, Lucuma and Strawberry, this product stands out mainly for being natural, healthy and lactose-free, also you can consume it at any time of the day. When analyzing the viability of this project, it was possible to identify that our market size is located in zones 6 and 7 of Metropolitan Lima in NSE A and B, which allowed us to detect an unhappy public due to the lack of products without lactose, naturally fruity and healthy due to the content of quinoa and oats. Therefore, 4Lite is presented to our target audience as a drinkable and easy to consume option due to its presentation of 300ml and its bottle of eco-friendly material. To start up this project, an initial investment of 14,500 soles will be required, basically financed by the contribution of the five shareholders that 4Lite has. It is estimated to recover the money invested in the second year of operation.
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccessAttribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International
Language
spaCollections
The following license files are associated with this item:
- Creative Commons