Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Authors
Akamine Mateo, YuriBoggiano Romano, Viviana Amalia
Cotrina Domínguez, Angela Malena
Cajo Urday, Judith Amparo
Advisors
Vizcarra Bermúdez, José AntonioIssue Date
2018-12-12Keywords
Aplicaciones webCentros de belleza y estética
Belleza personal
Planificación de la empresa
Planificación estratégica
Administración de Empresas
Metadata
Show full item recordOther Titles
Beauty Application: Glam & BeautyCitation
Akamine Mateo, Y., Boggiano Romano, V. A., Cotrina Domínguez, A. M., & Cajo Urday, J. A. (2018). Aplicativo de Belleza : Glam & Beauty. Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas(UPC), Lima, Perú. Retrieved from http://hdl.handle.net/10757/625676Abstract
Glam & Beauty es un proyecto que responde al creciente interés de las mujeres peruanas por atender sus necesidades de imagen personal, y se encuentra influenciado por las nuevas tendencias que se viralizan a través de la publicidad y redes sociales. Mediante un análisis del mercado de belleza se presenta la idea del uso de un aplicativo, que conecta a las mujeres entre 18 a 40 años que desean obtener un excelente servicio estético y los profesionales que lo ofrecen. Atendiendo las necesidades de nuestro público objetivo, se ofrecen cinco paquetes, que incluyen los servicios de más alta demanda como peinados, maquillajes, manicure y pedicure. La propuesta de valor es la atención de belleza a domicilio u oficina, así como el ahorro de tiempo en el momento de programar las citas, pues éstas se pueden realizar con aplicativo en cualquier momento del día, hasta 24 horas antes de la reserva. Como servicio de valor agregado consideramos la atención inmediata en la fecha indicada, evitando así el tiempo de espera en salones de belleza tradicionales. Para impulsar las ventas, tendremos una campaña de intriga agresiva, así como presencia en las redes sociales con estrategias de marketing digital. Asimismo, el análisis financiero realizado, estima una inversión de S/.301,983 compuesto por un financiamiento externo de 33.11% y un 66.89% de aporte de los cuatro miembros de la Junta Directiva. Con un horizonte proyectado a cinco años, se reporta un VAN de S/.177,763, y TIR de 38.51% resultados que respaldan la viabilidad del proyecto.Glam & Beauty is a project that responds to the growing interest of Peruvian women in meeting their needs for personal image, is influenced by new trends that are viralized through advertising and social networks. Through an analysis of the beauty market, we present the idea of using an application, which connects women between 18 and 40 years old who want an excellent esthetic service and the professionals who offer it. In response to the needs of our target audience, five packages are offered, which include the highest demand services such as hairstyles, makeup, manicure and pedicure. The value proposition is the beauty care at home or office, as well as the time saving at the time of scheduling appointments, since these can be done with the application at any time of the day, up to 24 hours before the reservation. As an added value service we consider immediate attention on the indicated date, thus avoiding the waiting time in traditional beauty salons. To boost sales, we will have a campaign of aggressive intrigue, as well as presence in social networks with digital marketing strategies. Likewise, the financial analysis carried out estimates an investment of S / .301,983 composed of external financing of 33.11% and a 66.89% contribution from the four members of the Board of Directors. With a forecast horizon of five years, a NPV of S / .177,763 is reported, and TIR of 38.51% results that support the viability of the project.
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccessLanguage
spaCollections