Dirección del proyecto de implementación de caminos para transporte de mineral en Apurímac, aplicando Estándares Globales del PMI
Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Advisors
Monzón Cuya, EdwinIssue Date
2019-01-29Keywords
Proyectos de construcciónVías terrestres
Transporte
Minerales
Empresas constructoras
Administración y Dirección de Proyectos
Apurímac (Perú : Dpto.)
Metadata
Show full item recordOther Titles
Project management in the roads implementation for ore transport in Apurímac, applying global standards of the PMICitation
Meléndez Aspajo, S. W., Palomino Flores, R., & Torres Buendía, G. M. (2019, January 29). Dirección del proyecto de implementación de caminos para transporte de mineral en Apurímac, aplicando Estándares Globales del PMI. Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas (UPC), Lima, Perú. Retrieved from http://hdl.handle.net/10757/625626Abstract
El presente Trabajo de Investigación propone mejoras para la dirección de un Proyecto de implementación de caminos para el transporte de concentrado de mineral en el Departamento de Apurímac, de manera que una organización pueda tomarlas como guía para la dirección exitosa de futuros proyectos. El Proyecto a analizar para el propósito inició en el año 2016, que comprende la micro pavimentación de 74.08 kilómetros de caminos; servicio ejecutado por la constructora “Best Roads”(1), que le permitirá al Cliente (“Apurímac Copper”)(1), contar con una ruta mejorada del corredor hacia la vía nacional y ésta a su vez conectar con el Puerto de Matarani. Para el análisis financiero se evaluó el Flujo de Caja de la fase de construcción del Proyecto, el cuál sirvió de base para elaborar el presupuesto ascendente a S/. 84’810,316.36 y para obtener los indicadores de rendimiento: Tasa Interna de Rentabilidad de 20.45% y Valor Actual Neto de S/. 4’801,041 con los cuales se determinó la factibilidad. Es de suma importancia la identificación y análisis de requerimientos para la definición del alcance del Proyecto, con el fin de satisfacer las necesidades de los interesados. Recomendamos aplicar los procedimientos descritos, consideraciones de una inversión que aumentará las probabilidades de éxito del Proyecto.This research paper proposes enhancements for the Project Management in the roads implementation for ore concentrate transport in Apurimac Department, hence a contractor might take them as a guide for a successful management in future projects. The Project to analize for this purpose started in 2016, which involves micro paving of 74.08 kilometers of roads, service was performed by “Best Roads” company (1), that will allow the Client ("Apurímac Copper") (1), to have an improved route from the corridor to the national highway and arrive to the Port of Matarani. For the financial analysis the Cash Flow was evaluated the construction phase of the Project, which served as the basis to prepare the budget amounting to S/. 84'810,316.36 and also obtaining the main financial values: Internal Rate of Return of 20.45% and Net Present Value of S /. 4'801,041 used to determine its feasibility. Is highly relevant the identification and analysis of the requirements in order to define the sccope of work, as such it meet the stakeholders needs. We recommend to apply the procedures described, investment considerations that will increase the chances of Project success.
Type
info:eu-repo/semantics/masterThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccessAttribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United States
Collections
The following license files are associated with this item:
- Creative Commons