Propuesta de arquitectura empresarial para una empresa de calzado
Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Advisors
Ramos García, YamilIssue Date
2019-02-15Keywords
Arquitectura de softwareSistema de información administrativa
Administración de procesos
Industria del calzado
Dirección de Sistemas y Tecnologías de la Información
Metadata
Show full item recordOther Titles
Business Architecture proposal for a footwear companyCitation
Lumbreras Ríos, J. C., Paredes Martell, M. A., & Perea Fasanando, H. O. (2019, February 15). Propuesta de arquitectura empresarial para una empresa de calzado. Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas (UPC), Lima, Perú. Retrieved from http://hdl.handle.net/10757/625612Abstract
La coyuntura actual, dentro de la tendencia de transformación digital, requiere que las empresas sean más dinámicas y sus áreas de TI estén alineadas a los objetivos estratégicos de la empresa para generar mayor valor. El sector calzado, un sector del mercado retail, presenta una situación de estancamiento de ingresos por factores diversos como el dumping, la informalidad, las nuevas tendencias de la moda, entre otros. La presente tesis analiza a una empresa líder de calzado en el mercado peruano y presenta una propuesta de AE con el framework de TOGAF, para alinear sus objetivos de TI a los de la organización, para así poder dinamizar sus ventas en un escenario en el que sus competidores ya vienen realizando esfuerzos de mejora con el uso de sistemas.The actual moment of the digital transformation trend needs a more dynamic companies with strategically aligned IT departments, to create more value. The footwear market, a part of the retail sector, is actually stagnant in incomes and revenues because the dumping, the informality, the new fashion trends, among others causes. This thesis analyzes a leading footwear company in the Peruvian market and presents an Business Architecture proposal with the TOGAF framework, to align its IT objectives with those of the organization, in order to boost sales in a scenario in which its competitors are already making improvement efforts with the use of IT.
Type
info:eu-repo/semantics/masterThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccessAttribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United States
Collections
The following license files are associated with this item:
- Creative Commons