Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Advisors
Quedas Lobatón, Guillermo MartínIssue Date
2018-12-10Keywords
Comercio electrónicoRifas
Planificación de la empresa
Planificación estratégica
Administración de Empresas
Marketing en internet
Metadata
Show full item recordOther Titles
Yolo Raffle Virtual PlatformCitation
Ferrer Bustamante, C. M., Ibarra Llanos, V. H., & Prialé Flores, C. R. (2018). Plataforma virtual de Rifa Yolo. Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas(UPC)., Lima, Perú. Retrieved from http://hdl.handle.net/10757/625450Abstract
El presente proyecto de negocio ha sido trabajado con la finalidad de atender la necesidad de las personas que son usuarias del comercio electrónico ofreciéndoles una manera innovadora de obtener productos por un costo mínimo. El objetivo de este plan es aproximar productos a los consumidores que tienen el deseo de tenerlos pero que por diversas razones no han podido conseguirlos. En esta propuesta elaborada para cumplir el deseo de nuestro cliente elegido, se ha trabajado en la identificación de sus principales motivaciones al momento de comprar por internet como son: el ahorro de tiempo, la conveniencia y la búsqueda del mejor precio, lo cual se contrastó con los principales problemas que enfrentan al momento de hacer compras en un espacio físico: prolongada espera para ser atendido y pagar, precios altos de los productos y mala atención. Además, se logró evidenciar sus temores respecto a la experiencia de comprar por internet. El proyecto de negocio plantea el servicio de sortear productos de marcas reconocidas por nuestro cliente por lo cual se pondrá a la venta boletos de rifas durante un tiempo establecido para cada sorteo, esto se realizará a través de una plataforma virtual ágil y confiable donde el cliente podrá comprar cuantas opciones desee para ganar. Nuestra propuesta de valor propone el envío del producto libre de costo, transmisiones en vivo y notificaciones de todos los sorteos que serán debidamente validados, variedad de productos, garantía, medios de pago sencillos, bonificaciones.This business project has been developed with the purpose of meeting the needs of people who are users of electronic commerce by offering an innovative way to obtain products for a minimal cost. The objective of this plan is to bring products closer to consumers who have the desire to have them but for various reasons have not been able to get them. In this proposal developed to fulfill the desire of our chosen client, we have worked on identifying their main motivations when buying online such as: saving time, convenience and searching for the best price, which was contrasted with the main problems they face when making purchases in a physical space: prolonged waiting to be attended and paid, high prices of products and poor attention. In addition, it was possible to highlight their fears regarding the experience of shopping online. The business project raises the service of raffling products of brands recognized by our client, for which raffle tickets will be sold for a set time for each draw, this will be done through an agile and reliable virtual platform where the customer can buy as many options as he wants in order to win the raffle. Our value proposition proposes sending the product free of cost, live broadcasts and notifications of all the draws that will be duly validated, variety of products, guarantee, simple means of payment, bonuses.
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccessLanguage
spaCollections