Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Authors
Bedon Marres, Alan MikeCaycho Pérez, Max Justo
Arcos Castillo, Karen Lizett
Qwistgaard Carrión, Cynthia Fabiola
Arteaga Léon, Rosa María
Advisors
Ramírez Bohada, Juan CarlosIssue Date
2018-12-10Keywords
Transporte de cargaProductos perecibles
Aplicaciones web
Planificación de la empresa
Planificación estratégica
Estudios de viabilidad
Administración de Empresas
Negocios Internacionales
Metadata
Show full item recordCitation
Bedon Marres, A. M., Caycho Pérez, M. J., Arcos Castillo, K. L., Qwistgaard Carrión, C. F., & Arteaga Léon, R. M. (2018, December). Trans Express. Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas (UPC). Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas (UPC), Lima, Perú. Retrieved from http://hdl.handle.net/10757/625436Abstract
El presente estudio busca evaluar la viabilidad de mercado, técnica, económica y financiera, para promover una empresa dedicada al transporte de carga perecible en unidades frigoríficas. Dicha empresa plantea la creación de una aplicación que permita contactar a unidades de transporte refrigeradas con clientes. Dichas unidades de transporte podrán ser propias o de terceros, las cuales serán inscritas por la empresa luego de un proceso de evaluación, que contempla la idoneidad de los choferes, así como el estado de conservación de los camiones. El estudio, contempla el análisis de la problemática a satisfacer. Dicho análisis se realiza a partir de encuestas personalizadas a profesionales del área logística de empresas productoras y comercializadoras de productos perecibles. Posteriormente, establecemos el plan de marketing que nos permitirá posicionarnos como una alternativa fiable y de calidad para atender la demanda de camiones refrigerados. Hemos determinado nuestros precios, comisiones de servicio, costos y gastos según precios corrientes de mercado, suponiendo que estos permanecerán constantes a lo largo del horizonte de evaluación del proyecto. Es así, que el estudio culmina, con el análisis de la factibilidad financiera, bajo los dos indicadores principales de rentabilidad: Valor actual neto (VAN) y tasa interna de retorno (TIR)The present study seeks to evaluate the market, technical, economic and financial feasibility to promote a company dedicated to the transport of perishable cargo in refrigerated units This company, proposes the creation of an application that allows contacting refrigerated transport units with customers. Said transport units may be own or of third parties, which will be registered by the company after an evaluation process, which considers the suitability of the drivers, as well as the state of conservation of the trucks The study contemplates the analysis of the problem to be met. This analysis is carried out from personalized surveys to professionals in the logistics area of companies producing and selling perishable products. Subsequently, we establish the marketing plan that will allow us to position ourselves as a reliable and quality alternative to meet the demand of refrigerated trucks. We have determined our prices, service fees, costs and expenses according to current market prices, assuming that these will remain constant throughout the evaluation horizon of the project. Thus, the study culminates, with the analysis of financial feasibility, under the two main indicators of profitability: Net present value (NPV) and internal rate of return (IRR).
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccessLanguage
spaCollections