Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Authors
Huarachi Escobar, Luis AlbertoSánchez Sobrado, Josefina Rocío
Valdez Bardales de Namanny, Patricia Isabel
Vidal Heredia, Rooger Víctor
Advisors
Ramírez Bohada, Juan CarlosIssue Date
2019-12-12Keywords
Dispositivos de autoayuda para personas con discapacidadesPersonas con discapacidad
Tecnología de la información
Ciegos
Perros
Administración de Empresas
Marketing
Metadata
Show full item recordOther Titles
T-QUIERE Seeing eye dogsCitation
Huarachi Escobar, L. A., Sánchez Sobrado, J. R., Valdez Bardales de Namanny, P. I., & Vidal Heredia, R. V. (2019, December 12). Perros lazarillos T-QUIERE. Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas (UPC). Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas (UPC), Lima, Perú. Retrieved from http://hdl.handle.net/10757/625426Abstract
Este trabajo de investigación se enfoca en satisfacer las necesidades de independencia y seguridad que tienen las personas con discapacidad visual. El estudio de la rutina de estos individuos nos revela la manera de cómo podemos encontrar el encaje entre la solución que estamos proponiendo y el problema que se ha detectado. Usando herramientas como el Business Model Canvas y el Experiment Board junto a la ejecución de un adecuado plan de marketing y operaciones, podemos determinar si la solución planteada resuelve el principal problema que este cliente enfrenta a diario. En el Perú, según el último reporte del INEI, existen 600 mil personas con discapacidad visual. De este total, 160 mil sufren de ceguera total y 440 mil tiene alguna enfermedad relacionada la ceguera. El modelo de negocios sugerido tiene sus raíces en la motivación de asistir a estas personas adecuadamente ofreciendo un servicio que sea una solución sostenible para los problemas que enfrentan, ya que observamos que es una población muchas veces ignorada y marginada; es decir, hasta el momento no se ha tomado consciencia de la necesidad de los invidentes en el país y por lo tanto no ofrece la ayuda en la magnitud de la que se necesita.This investigation has been focused on the needs of independence and safety of the visually impaired. The study of these individuals’ daily routine reveals if the solution we are suggesting, we have come to think it is best, fits with the problem we detected. Using tools such as the Business Model Canvas and the Experiment Board, together with a suitable Marketing Plan and Operations Plan, we would determine if the solution solves the problem that our potential client faces every day. In Peru, according to INEI last report, there are 600,000 people with visual impairment. From this total, 160,000 suffer from total blindness and 440,000 have some visual related disease. The suggested business model has its roots in the motivation of helping assist these people properly by offering a sustainable service to solve their problems as we observed these are being neglected. As in today, consciousness on the needs for the visual impaired in the country have not been taken nor offered help in the proper scale as needed.
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccessAttribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United States
Language
spaCollections