Consumo y confianza de los cibermedios en Perú. Un estudio sobre los estudiantes universitarios
Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Issue Date
2018-11xmlui.metadata.dc.contributor.email
[email protected]
Metadata
Show full item recordOther Titles
Online media consumption and trust in Peru. A study on the university studentsJournal
RISTI - Revista Iberica de Sistemas e Tecnologias de InformacaoAbstract
The virtual public space tends to be articulated as an extension of the contemporary public sphere. However, this is a process that is not being developed horizontally at a global level, there are countries that, like Peru, are identified by the predominant mediation of traditional media, as a consequence of the digital divide, according to which approximately half of the population is still not connected. This study presents the results of a survey of 720 university students in Peru, and our interest lies in describing aspects such as the relationship between trust and consumption of digital media in this country; the main characteristics required of an informative website; the most used interaction mechanisms; and, ultimately, how a group so relevant to Peruvian democracy, such as young university students, tends to channel their participation and experience online.El espacio público virtual tiende a articularse como una extensión de la esfera pública contemporánea. Sin embargo, este es un proceso que no se está desarrollando horizontalmente a nivel global, hay países que, como Perú, se identifican por la mediación predominante de los medios de comunicación tradicionales, como consecuencia de la brecha digital, según la cual aproximadamente la mitad de la población todavía no está conectada. Este estudio presenta los resultados de una encuesta a 720 estudiantes universitarios en Perú, y nuestro interés radica en describir aspectos como la relación entre la confianza y el consumo de medios digitales en este país; las principales características exigidas de un sitio web informativo; los mecanismos de interacción más utilizados; y, en última instancia, cómo un grupo tan relevante para la democracia peruana, como los jóvenes universitarios, tiende a canalizar su participación y experiencia en línea.
Type
info:eu-repo/semantics/articleRights
info:eu-repo/semantics/openAccessAttribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United States
Language
spaISSN
1646-9895Collections
The following license files are associated with this item:
- Creative Commons