Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Authors
Miyashiro Terashima, MelissaAdvisors
Doblado Tosio, Juan CarlosIssue Date
2018-09-18Keywords
Proyectos arquitectónicosDiseño arquitectónico
Edificios educativos
Centros comunitarios
Arquitectura
Pachacamac (Lima, Perú)
Metadata
Show full item recordCitation
Miyashiro Terashima, M. (2018). Colegio público con espacios compartidos. Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas(UPC)., Lima, Perú. https://doi.org/10.19083/tesis/625011DOI
10.19083/tesis/625011Abstract
Este proyecto consiste en diseñar un Colegio público con espacios compartidos en el asentamiento humano de Manchay, distrito de bajos recursos y en estado de consolidación. Este se buscará desarrollar a partir del concepto de “escuela en la comunidad y comunidad en la escuela”, generando un diálogo entre ambos por medio de plazas, áreas recreativas/deportivas, áreas educativas y espacios comunitarios compartidos entre el centro educativo y la comunidad, haciendo de ellos partícipe de este. Así mismo, se busca plantear una nueva tipología de infraestructura educativa dejando de lado la tradicional, de tal manera que se considere al espacio-escuela como uno mismo, como un educador más y no como un contenedor encerrándose sobre sí misma.This project consists in designing a Public School with shared spaces with the community at Manchay, a distric of low resources and in state of consolidation. It will be developed based on the concept “school in the community and community in the school”, through dialogues between squares, recreatives/sportive areas, educative areas and community spaces between the school and the city. In the other hand, this project propose a new type of educative infrastructure leaving aside the traditional type, including more flexible spaces in the architecture so we can consider the infrastructure also part of the education.
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccessAttribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United States
Language
spaae974a485f413a2113503eed53cd6c53
10.19083/tesis/625011
Scopus Count
Collections