La Identificación en la construcción del personaje en actores de teatro musical
Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Authors
Fulca Sánchez, Berenice BrigitteAdvisors
Flores Galindo Rivera, Carlos RaúlIssue Date
2018-10-04
Metadata
Show full item recordCitation
Fulca Sánchez, B. B. (2018). La Identificación en la construcción del personaje en actores de teatro musical. Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas(UPC)., Lima, Perú. https://doi.org/10.19083/tesis/624944DOI
10.19083/tesis/624944Abstract
La presente investigación brinda una propuesta de estudio sobre los procesos de identificación del actor frente al personaje a interpretar. Interesa realizar una descripción de los fenómenos internos que el actor puede describir en el momento que trabaja con su personaje; desde el encuentro hasta la separación de este. El trabajo aborda investigaciones relacionadas con el teatro en general, el uso del cuerpo en la actuación, la técnica de construcción del personaje denominada sistema Stanislavski; así como la revisión de los conceptos de identificación proyectiva e introyectiva de Melanie Klein, con la finalidad de describir la identificación que se despliega inconscientemente durante la construcción del personaje. El estudio es de tipo cualitativo fenomenológico. El instrumento de recolección de información que se utilizó fue la entrevista a profundidad. La muestra seleccionada estuvo conformada por actores de teatro musical. A partir de esta, se establecieron las siguientes categorías de análisis: retos en la interpretación, similitud con el personaje, marcas del personaje y aprendizaje. Finalmente, los resultados muestran que la identificación introyectiva constituye el mecanismo de identificación con mayor predominancia en los actores al momento de construir su personaje.This research it offers a study proposal on the processes of identification of the actor in front of the character to be interpreted. It is interesting to make a description of the internal phenomena that the actor can describe at the time he works with his character; From the encounter to the separation of this. The work deals with research associated with the theatre in general, the use of the body in the performance, the technique of construction of the character named the "Stanislavski´s system" and the revision of the concepts of projective and introjective identification of Melanie Klein, to describe the identification that unconsciously unfolds during the construction of the character. The study is of qualitative-phenomenological type. The information gathering instrument was interview in depth and the selected sample were actors of musical theatre, allowing to establish the following categories of analysis: challenges in the interpretation, similarity with the character, marks of the character and learning. Finally, the results show the introjective identification as the mechanism of identification with greater predominance in the actors at the time of constructing his character.
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccessAttribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United States
Language
spaae974a485f413a2113503eed53cd6c53
10.19083/tesis/624944
Scopus Count
Collections