Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Authors
Alva Choy, Francisco JavierAspajo Ruiz, Alan
Tapia Quispe, Higuey Edson
Sac Del Aguila, Christian Fernando
Advisors
Vargas García, Allan HerminioIssue Date
2018-07-09Keywords
Creación de empresasBebidas alcohólicas
Empresa de servicios
Análisis de la situación
Investigación de mercados
Estrategias de marketing
Administración de Empresas
Metadata
Show full item recordCitation
Alva Choy, F. J., Aspajo Ruiz, A., Tapia Quispe, H. E., & Sac Del Aguila, C. F. (2018, July 9). La Barca Delivery Bar. Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas (UPC). Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas (UPC), Lima, Perú. Retrieved from http://hdl.handle.net/10757/624781Abstract
El presente trabajo de investigación tiene por objetivo evaluar la viabilidad y desarrollar el negocio de delivery de licores en Lima Metropolitana. Para este fin, el trabajo fue estructurado de la siguiente forma: El primer capítulo, se describe la idea de negocio y los aspectos generales de la propuesta del proyecto, además se describe al equipo de trabajo. El segundo capítulo, se realiza el planteamiento Estratégico, el análisis de los factores internos y externos, además que se define misión, visión, objetivos y estrategias. El tercer capítulo, se diseña y desarrolla la investigación del mercado de mercado y se comunican los resultados y el informe final. El cuarto capítulo, se aborda el Plan de Marketing, se elaboran las estrategia de marketing mix, el plan de venta y su proyección anual. El quinto capítulo, se desarrolla el plan de operaciones, así como se describe el diseño de las instalaciones, las especificaciones técnicas y el planeamiento de la producción. El sexto capítulo, se diseña la estructura organizacional, las políticas del área, el proceso de gestión humana y se elabora el presupuesto de recursos humanos. El séptimo capítulo, se elabora el plan económico y financiero, sus flujos de caja, se conoce el total de la inversión y se analiza sus ratios de rentabilidad. Por último, en el octavo capítulo se mencionan las conclusiones finales del proyecto.The objective of this research is to evaluate the feasibility and develop the liquor delivery business in Metropolitan Lima. For this, the work was structured as follows: The first chapter describes the business idea and the general aspects of the project proposal, and also describes the work team. The second chapter is the strategic approach, the analysis of internal and external factors, in addition to defining mission, vision, objectives and strategies. In the third chapter, market research is designed and developed and the results and the final report are communicated. The fourth chapter, the marketing plan is addressed, the marketing mix strategy, the sales plan and its annual projection are elaborated. In the fifth chapter, the operations plan is developed, the design of the facilities, the technical specifications and the planning of the production are described. The sixth chapter, the organizational structure, the policies of the area, the human management process and the human resources budget are elaborated. The seventh chapter, the economic and financial plan, its cash flows, the total investment is known and its profitability ratios are analyzed. Finally, the eighth chapter mentions the final conclusions of the project.
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccessAttribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United States
Language
spaCollections
The following license files are associated with this item:
- Creative Commons