Centro educativo integral para niños con Sindrome de Down en Arequipa
Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Authors
Bellido Chirinos, JimenaIssue Date
2018-08-20Keywords
Proyectos arquitectónicosDiseño arquitectónico
Edificios educativos
Educación especial
Arquitectura
Arequipa (Perú : Dpto.)
Metadata
Show full item recordCitation
Bellido, J. (2018, August 20). Centro educativo integral para niños con Sindrome de Down en Arequipa. Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas (UPC), Lima, Perú. https://doi.org/10.19083/tesis/624448DOI
10.19083/tesis/624448Abstract
Investigar y determinar todos los aspectos necesarios para desarrollar el proyecto de un Centro Educativo Integral para personas con Síndrome de Down en la ciudad de Arequipa. Para el desarrollo del mismo se tomaron en cuenta diferentes aspectos, como la problemática, los objetivos principales y secundarios, aspectos históricos, teóricos, psicológicos, sociales, normativos y urbanísticos. Buscando mayor énfasis en el perfil del usuario, destacando los distintos factores que determinan e incentivan el desarrollo cognitivo, visual, lúdico y social de los niños y así poder entender la forma en la que los niños ven y se relaciona tanto con la sociedad como con el espacio. Además, se realizó un análisis del lugar en él que se ubicará el proyecto, analizando las ventajas y desventajas de la zona, para poder lograr la mejor relación con los diferentes contextos urbanos que rodean al terreno y generar un aporte urbano. Finalmente, se realizó una investigación acerca de los tipos de usuario, programa y la normativa respectiva de los espacios a desarrollar.Investigate and determine all the necessary aspects to develop the project of an Integral Educational Center for people with Down Syndrome in the city of Arequipa. In order to develop it, different aspects were taken into consideration, such as the problem, the main and secondary objectives, historical, theoretical, psychological, social, regulatory and urban aspects. Seeking greater emphasis on the user's profile, highlighting the different factors that determine and encourage cognitive, visual, playful and social development of children. And thus, being able to understand the way in which children see and relate to both society and space. In addition, an analysis was made on the location where the project will take place, analyzing the advantages and disadvantages of the area, in order to achieve the best relationship with the different urban contexts that surround the land and generate an urban contribution. Finally, an investigation was made on the types of user, program and the corresponding regulations of the spaces to be developed.
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccessLanguage
spaae974a485f413a2113503eed53cd6c53
10.19083/tesis/624448
Scopus Count
Collections
The following license files are associated with this item:
- Creative Commons