Noción de integral definida: una mirada desde el enfoque instrumental
Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Issue Date
2017-07-31Keywords
Génesis instrumentalÁrea
integral definida
Geogebra
Instrumental genesis
Definite integral
Relme
xmlui.metadata.dc.contributor.email
pcmammar@upc.edu.pe,agustin.curo@upc.pe
Metadata
Show full item recordAbstract
Esta investigación presenta el análisis de cómo se generó la génesis instrumental de la noción de integral definida en estudiantes universitarios desde el Enfoque instrumental, mediada por el Geogebra. Al contrastar los resultados esperados y obtenidos por medio de la Ingeniería didáctica, se observó que los estudiantes generaron esquemas de utilización de la integral definida al emplearla en la resolución de problemas matemáticos, evidenciando la instrumentalización e instrumentación de dicha noción matemática.This research shows the analysis of how the instrumental genesis of definite-integral notion was generated by university students from the GeoGebra-based Instrumental Approach. When contrasting the expected results to the ones obtained by using Didactic Engineering, we could observe that the students generated schemes to use the definite integral by using it in solving mathematical problems, showing the instruments used and the instrumentation of this mathematical notion.
Type
info:eu-repo/semantics/conferenceObjectRights
info:eu-repo/semantics/openAccessAttribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United States
Language
spaDescription
31 Reunión Latinoamericana de Matemática Educativa (Relme), evento desarrollado en la Universidad de Medellín, Colombia, del 31 Julio al 04 de Agosto de 2017.ISSN
2448-6469Collections
The following license files are associated with this item:
- Creative Commons