El uso de plataforma de juego para la aplicación de la matemática superior en los años de formación básica dentro del marco de competencias
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Issue Date
2018-06-02Keywords
Juego de SimulaciónInnovación Educativa
Aprendizaje activo
Simulation games
Educational innovations
Activity learning
Relme
Metadata
Show full item recordOther Titles
The use of a game platform for the application of higher math in the years of basic training within the framework of competencesAbstract
En este Taller, se expone el proyecto “El uso de Plataforma de Juego para la aplicación de la Matemática superior en los años de formación básica dentro del marco de competencias” que se aplicó de manera pre-experimental en el ciclo de verano 2018-0 y luego con las mejoras realizadas en todas las secciones del curso de Matemática durante el ciclo 2018-1. Los estudiantes desarrollaron habilidades de interpretación, representación, cálculos, análisis y toma de decisiones en problemas contextualizados de la vida real sobre porcentajes, tipo de cambio monetario, IGV (Impuesto General a las Ventas), factura. Por otro lado, pudieron desarrollar habilidades como tecnológicas, trabajo en equipo colaborativamente, sentido de competitividad, automotivación, concentración, alegría, etc. la experiencia en el aula fue bastante alentadora interactuaron con sus compañeros de grupo, realizaron preguntas y al final obtuvieron un feedback.In this workshop, the project "The use of a Gaming Platform for the application of higher mathematics in the years of basic training within the framework of competencies" is presented, which was applied pre-experimentally in the summer cycle 2018-0 and then with the improvements made in all the sections of the Mathematics course during the 2018-1 cycle. The students developed interpreting, representation, calculations, analysis and decision-making skills in contextualized problems of real life on percentages, monetary exchange rate, IGV (General Sales Tax), invoice. On the other hand, they were able to develop skills such as technology, teamwork collaboratively, sense of competitiveness, self-motivation, concentration, joy, etc. The experience in the classroom was quite encouraging. They interacted with their classmates, asked questions and finally received feedback-
Type
info:eu-repo/semantics/conferenceObjectRights
info:eu-repo/semantics/openAccessAttribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United States
Language
spaISSN
2448-6469Collections
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