Desarrollo curricular para la educación médica. Un enfoque de seis pasos [Capítulo 1]
Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Issue Date
08-2018
Metadata
Show full item recordCitation
Kern, D. (2018). Visión general: un enfoque de seis pasos para el desarrollo curricular. En Thomas, P., Kern, D., Hughes, M., & Chen, B., (Eds.), Desarrollo curricular para la educación médica (pp. 1-34). Lima: Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas.DOI
10.19083/978-612-318-159-8Additional Links
https://publicaciones.upc.edu.pe/desarrollo-curricular-para-la-educacion-medica-nxpvc.htmlAbstract
Este libro es la traducción al español de la tercera edición de la obra Curriculum Development for Medical Education: a six-step approach, publicada por Johns Hopkins University Press. El objetivo de esta publicación es beneficiar a los educadores médicos con un aprendizaje de un enfoque práctico, genérico y atemporal para el desarrollo curricular que aborde las necesidades actuales y futuras. Los editores de esta obra editores eligieron tres temas que se destacan en la última revisión del libro: la educación basada en competencias, que incluye los hitos y las actividades profesionales confiables (APROC) como herramienta de evaluación, la educación interprofesional y la tecnología educativa.This book is the Spanish translation of the third edition of Curriculum Development for Medical Education: a six-step approach, published by Johns Hopkins University Press. The objective of this publication is to benefit medical educators with a practical, generic, and timeless approach to curricular development that addresses current and future needs. The editors of this book chose three topics that stand out in its last revision: competency-based education, which includes milestones and reliable professional activities (APROC) as an evaluation tool, interprofessional education, and educational technology.
Type
info:eu-repo/semantics/bookPartRights
info:eu-repo/semantics/openAccessAttribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United States
Language
spaxmlui.metadata.dc.identifier.isbn
978-612-318-159-8ae974a485f413a2113503eed53cd6c53
10.19083/978-612-318-159-8
Scopus Count
Collections
The following license files are associated with this item:
- Creative Commons