Desde el discurso: Análisis de la reconciliación entre Sheyla Rojas y Antonio Pavón transmitida durante el programa Combate (mayo de 2013)
Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Advisors
Pita Dueñas, César GorkiPita Dueñas, César Gorki
Issue Date
2017-11-03
Metadata
Show full item recordCitation
Lavanda, S., & Angélica, L. (2017). Análisis de la reconciliación entre Sheyla Rojas y Antonio Pavón transmitida durante el programa Combate (mayo de 2013). Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas (UPC), Lima, Perú. Retrieved from http://hdl.handle.net/10757/623351Abstract
Busca exponer de qué manera el reality show de competencia física Combate construyó el discurso de la reconciliación entre Sheyla Rojas y Antonio Pavón durante la transmisión del programa a partir de tres ejes temáticos como el lenguaje verbal, no verbal y paralingüístico, y melodrama. Cada uno de ellos cuenta con una categoría específica para llevar a cabo el análisis del discurso. Asimismo, en esta tesis se propone un nuevo instrumento de análisis para llevar a cabo el análisis crítico del discurso partiendo de la interacción, en simultáneo de los ejes temáticos.Seeks to show how Sheyla Rojas and Antonio Pavón reconciliation was constructed by Combate, a physical competition reality show, during its transmission. To get this I focussed on three thematic axes such as verbal, nonverbal and paralinguistic language, and melodrama. Each of them includes a specific category to do discourse analysis. Also, this research work proposes a new analytical tool to develop the Critical Dicourse Analysis (CDA) starting from the interaction among the thematic axes.
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccessLanguage
spaCollections
The following license files are associated with this item:
- Creative Commons