Figuras y estrategias de la posverdad en el periodismo de opinión: los casos de la revocatoria contra Susana Villarán y la controversia sobre el Currículo Nacional de Educación
Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Advisors
Tovar Gil, Gloria RaquelIssue Date
2017-11-30
Metadata
Show full item recordCitation
Saldías, E., & Augusto, C. (2017). Figuras y estrategias de la posverdad en el periodismo de opinión : los casos de la revocatoria contra Susana Villarán y la controversia sobre el Currículo Nacional de Educación Resumen. Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas (UPC), Lima, Perú. Retrieved from http://hdl.handle.net/10757/623350Abstract
Examina algunas de las figuras discursivas y estrategias retóricas que evidencian la presencia de la posverdad en el periodismo de opinión. Para abordar este tema, se analiza el contenido de un conjunto de columnas de opinión publicadas en dos medios impresos y en uno digital en el marco de dos hechos noticiosos puntuales: el proceso de la revocatoria a la alcaldesa Susana Villarán a inicios de 2013 y la controversia en torno a la presencia de la llamada “ideología de género” en el Currículo Nacional de Educación.Examines some of the rhetorical strategies and discursive figures that indicate the presence of post-truth in opinion journalism. To address this issue, it analyzes the content of a set of opinion columns published in print and digital media in the context of two specific events: the referendum held at the beginning of 2013 against the mayor of Lima, Susana Villarán, and the controversy surrounding the presence of the so- called “gender ideology” in Peru’s national curriculum of education.
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccessLanguage
spaCollections
The following license files are associated with this item:
- Creative Commons