Análisis de la cadena de valor de la quinua, chenopodium quinoa, peruana para el desarrollo de un modelo comercial agroexportador
Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Advisors
Solano Oré, ClaudiaIssue Date
2016-12-01
Metadata
Show full item recordCitation
Arzapalo Hermoza, Sandra; Vargas Escarcena, Johanna Paula; Wallrath Seminario, M. L. (2016). Análisis de la cadena de valor de la quinua, chenopodium quinoa, peruana para el desarrollo de un modelo comercial agroexportador. Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas (UPC). Retrieved from http://hdl.handle.net/10757/621719Abstract
La formación de una cadena de valor fortalecida en torno a los cultivos de la nueva agroexportación peruana es de gran importancia para seguir dinamizando el sector. El presente estudio analizó el caso de la quinua como un producto emergente, que ha acaparado un gran interés tanto por el consumidor, local e internacional, como por el empresariado. Sin embargo, dada la situación actual, podría decirse que dicho producto no tuvo un manejo comercial y agroproductivo adecuado, en su apertura para potenciar su presencia en el mercado. El presente estudio identifica y analiza los diversos puntos críticos en la cadena de valor de la quinua peruana; así como a los agentes claves y las variables del entorno interno y externo, con el fin de proponer un nuevo enfoque en la cadena de valor y así beneficiar al productor y al agroexportador peruano.The development of a value chain strengthened according of the new Peruvian agroexporting crops is of great importance to continue to make the sector dynamic. The present study analyzed the case of the quinoa as an emerging product, which has captured a great interest both by the consumer, local and international, as well as by the entrepreneurs. However, given the current situation, it can be said that the product does not have adequate commercial and productive management, in its opening to enhance its presence in the market. Also, the present study tries to identify and analyze several critical points in the value chain of peruvian quinoa; As well as the key agents and variables of the internal and external environment, in order to propose a new approach in the value chain and thus benefit the peruvian producers and agroexporting companies.
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccessLanguage
spaCollections
The following license files are associated with this item:
- Creative Commons