• Desarrollo de aplicaciones con SAMSUNG GEAR VR

      Barrientos Padilla, Alfredo; Guillermo Vásquez, Orlando Abel; Yupanqui Moreno, Alejandro Rafael (Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas (UPC), 2018-02-01)
      Describes the development of the project "Development of Applications with Samsung Gear VR", which seeks to explore the functionalities, capabilities and limitations of the Gear VR device, since it was released less than 2 years ago and have not been Investigations that determine its potential. The project will investigate the main features and benefits of this new virtual reality device for mobile devices. To do this, the technical file, as well as the existing tools for the development of applications were reviewed and we did concept tests that demonstrate the functionalities and capacities of the development of applications with this device. In addition, the project focused on the development of 2 video games that made use of the Gear VR device and allowed to show the capabilities of this.
      Acceso abierto
    • Medieval Combat Con realidad virtual

      Pérez Pichis, Roy; Canales Llantoy, Luis Alfonso; Pariona Vega, Francisco (Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas (UPC), 2017-06-01)
      This paper describes the development of Medieval Combat con Realidad Virtual project, which was born in the wake of the negative impact that traditional interfaces (keyboard, mouse) have in the immersion in virtual reality. The project's general objective is the implementation of a virtual reality videogame integrating various virtual reality tools (natural user interfaces), which will be demonstrated by developing one application(videogame) that integrates the natural user interfaces (NUIs) Kinect and Wii Remote with the virtual reality technology Oculus Rift. One of the applications of virtual reality is the simulation of a virtual environment generated from the memory of a computer. The main difference between simulation and three-dimensional animation is that simulation interacts with the user. The generated simulation environments are based on three-dimensional geometric representations and algorithms for synthesis of images to represent a realistic visualization. Due to the graphic quality of these environments and the absence of external sensory stimuli, the user may experience a sensory immersion while it is in this artificial environment. Consequently, the user stops perceiving the real environment and becomes immersed in the virtual world.
      Acceso abierto
    • Modelo estadístico y taxonomía de dispositivos para la evaluación del nivel de penetración de VR en el desarrollo de aplicaciones

      Barrientos Padilla, Alfredo; Arce Banda, Brenda Dayan; Sánchez Balbin, Cynthia Verónica (Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas (UPC), 2018-11-05)
      Este proyecto de investigación propone un modelo estadístico de los principales sectores de negocio de Realidad Virtual, con el fin de brindarles a todos aquellos negocios orientados al desarrollo de aplicaciones de Realidad Virtual una base estructurada en cuanto a valor comercial y adopción de mercado. Además, se propone la taxonomía de dispositivos, la cual esta categorizada y jerarquizada en base a las características y utilidades de cada dispositivo. Ello con la finalidad de brindar al usuario una mayor comprensión de los diferentes tipos de dispositivos de Realidad Virtual existentes en el mercado y además puedan conocer que dispositivo usar de acuerdo a la necesidad que deseen cubrir en un determinado sector. Asimismo, como plan de continuidad para la tendencia del desarrollo de proyectos de Realidad Virtual, se proponen 22 proyectos en base a la necesidad de la Escuela de Ingeniería de Sistemas y Computación de UPC y al sector de negocio que ellos requieren, apoyándonos con la información obtenida del modelo estadístico de sectores y la taxonomía de dispositivos de Realidad Virtual.
      Acceso abierto