• English
    • español
  • English 
    • English
    • español
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Tesis
  • Pregrado
  • Facultad de Negocios
  • Administración y Negocios Internacionales
  • View Item
  •   Home
  • Tesis
  • Pregrado
  • Facultad de Negocios
  • Administración y Negocios Internacionales
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All of UPCCommunitiesTitleAuthorsAdvisorIssue DateSubmit DateSubjectsThis CollectionTitleAuthorsAdvisorIssue DateSubmit DateSubjectsProfilesView

My Account

LoginRegister

Quick Guides

Acerca del COVID-19Acerca del RepositorioPolítica del RepositorioPlantillas WordFormato de publicación de tesis Formato de publicación de artículosFormato de publicación de otros documentosLista de verificaciónGuía para generar código ORCID en UPCRecursos en línea de tesisGuia del Repositorio Académico

Statistics

Display statistics

Propuesta de iniciativa turística: Ñan Challwaq – recorriendo la ruta del pescado

  • CSV
  • RefMan
  • EndNote
  • BibTex
  • RefWorks
Thumbnail
Name:
Tema 7 Diseño de un plan de ...
Size:
3.804Mb
Format:
PDF
Download
Thumbnail
Name:
Tema 7 Diseño de un plan de ...
Embargo:
2086-12-01
Size:
7.122Mb
Format:
Microsoft Word
Download
Thumbnail
Name:
Binder1.pdf
Embargo:
2086-12-01
Size:
884.9Kb
Format:
PDF
Download
Average rating
 
   votes
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item. When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
 
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Authors
Acha Schiappa-Pietra, Gerardo
Cáceres Murga, Miguel
Cano Vargas, Eric
Advisors
Zilberman Fleischman, Jack
Issue Date
2016-12-01
Keywords
Modelamiento de negocios
Turismo
Marketing
Desarrollo sostenible
Administración de Empresas

Metadata
Show full item record
Citation
Diagn, C., Ambiental, S., & Proyecto, D. E. A. (2012). Propuesta de iniciativa turística: Ñan Challwaq – recorriendo la ruta del pescado. Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas (UPC). Retrieved from http://hdl.handle.net/10757/621534
Publisher
Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas (UPC)
URI
http://hdl.handle.net/10757/621534
Abstract
La siguiente investigación cualitativa utiliza el método del caso como abordaje exploratorio para identificar la propuesta de valor más adecuada para una empresa de turismo alternativo que busca abrirse un nicho de mercado en el Cusco. Ésta agencia de turismo innovadora y especializada generará valor atendiendo la creciente demanda por experiencias de aventura y vivenciales, implementando la ruta de trekking que conectará Cusco con Puerto Inka, denominada Ruta del Pescado “Ñan Challwaq”. Partimos de la definición de conceptos y teoría de la administración empresarial utilizada. A esto se sumará un análisis situacional, el cual incluirá un FODA del sector, vital para entender por qué ésta propuesta de negocio es una oferta interesante y con potencial en la coyuntura actual, en la que una creciente demanda por opciones de turismo alternativo, novedoso y alejado de las masas se encuentra alineado con un Gobierno interesado en desarrollar el sector turismo, como una de las prioridades hacia el 2021, invirtiendo en infraestructura y promoción. La investigación se basa en diversas fuentes bibliográficas, entrevistas a profundidad y observación de campo, como herramientas que nos permitirán formular nuestra propuesta de valor bajo la metodología de las 4Ps del Marketing Mix y posteriormente cuantificar el mercado potencial que se podría captar. Los resultados son auspiciosos, ya que muestran que con lograr un 6% de penetración del mercado potencial, operaríamos al 100% de nuestra capacidad inicial. Habiendo calculado la demanda y con el objetivo de constatar la viabilidad y tiempo de retorno de la inversión del proyecto, se hará una evaluación financiera, detallando y revisando los principales costos, gastos e ingresos que obtendría la futura empresa. Además, se detallarán otros aspectos importantes para la viabilidad de la misma. Cabe resaltar que este es un estudio preliminar, que debe ser ampliado y complementado.
The objective of this Case Study is to design a preliminary Business Plan for a new company. This company is an innovative Tourism Agency, which aims to generate value by attending the growing demand for alternative adventure experiences in Cuzco City. This will be achieved through the implementation of a trekking route between Cuzco and Puerto Inka. We will start by defining the concepts and administration theory to be used. Up next, we evaluate the current situation, which includes a SWOT analysis of the tourism sector in order to understand why this business proposal is such an interesting alternative, with a lot of potential in the current conjuncture. The demand for alternative tourism options -both innovative and distant from the masses- is growing strong, and it’s matching with a Government willing to develop the sector, investing in infrastructure and promotion. Based on different bibliographical sources, depth interviews and field observation, we formulate our value offer under the Marketing Mix 4P methodology. Up next, we calculate the potential size of the market we are after, which shows good signs. We only need to achieve 6% penetration of the targeted market to operate at our full capacity of 780 tourists per year. Finally, the third objective is a financial evaluation in order to determine the viability and the estimated payback of the project. This is a preliminary study, which needs to be further investigated and compared with other investment alternatives. The result of this study reaffirms the interest in bringing the old Ñan Challwaq path to value.
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
Rights
info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Language
spa
Collections
Administración y Negocios Internacionales

entitlement

 

DSpace software (copyright © 2002 - 2021)  DuraSpace
Quick Guide | Contact Us
Alicia
La Referencia
Open Repository is a service operated by 
Atmire NV
 

Export search results

The export option will allow you to export the current search results of the entered query to a file. Different formats are available for download. To export the items, click on the button corresponding with the preferred download format.

By default, clicking on the export buttons will result in a download of the allowed maximum amount of items.

To select a subset of the search results, click "Selective Export" button and make a selection of the items you want to export. The amount of items that can be exported at once is similarly restricted as the full export.

After making a selection, click one of the export format buttons. The amount of items that will be exported is indicated in the bubble next to export format.