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dc.contributor.advisorUeyonahara Matzumoto, Jorge A.es
dc.contributor.authorHurtado Carrasco, Alvaro*
dc.contributor.authorVelásquez Flores, Cristian*
dc.contributor.authorMartinez, Juan José*
dc.date.accessioned2017-05-09T12:26:18Z
dc.date.available2017-05-09T12:26:18Z
dc.date.issued2016-12-01
dc.identifier.citationCarrasco, H., Flores, V., & José, J. (2016). Responsabilidad social empresarial en el sector cerámico. La gestión de la RSE como medio de maximización de la productividad y rentabilidad en las empresas certificadas con ISO 9001 y Basc. Análisis de una empresa local durante el período 2015-2016 Caso: Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas (UPC). Retrieved from http://hdl.handle.net/10757/621484es_PE
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10757/621484
dc.description.abstractThe present investigation was based on the management of Corporate Social Responsibility (CSR) as a means of maximizing productivity and profitability in companies certified with ISO 9001 and BASC in the ceramic sector of Peru using the case study of the company CERÁMICA LIMA SA (Celima). Also, it could be observed that the real problem is that in Peru organizations are handling correctly the CSR and the demonstration of evidence that there is no company of the ceramic sector that reality. Therefore, the research problem was solved by using the benchmarking tool to the leading companies in the Latin American ceramic market, in order to be able to collect the best Social Responsibility practices and analyze their implementation in Celima. Finally, research results suggest that the application of appropriate CSR management optimizes the value chain, which maximizes productivity and profitability for companies that have certificates such as ISO 9001 and BASC.
dc.description.uriTesises_PE
dc.formatapplication/pdfes
dc.formatapplication/epubes
dc.formatapplication/wordes
dc.language.isospaes
dc.publisherUniversidad Peruana de Ciencias Aplicadas (UPC)es
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.sourceUniversidad Peruana de Ciencias Aplicadas (UPC)es_PE
dc.sourceRepositorio Académico - UPCes_PE
dc.subjectResponsabilidad social de las empresases
dc.subjectProductividades
dc.subjectNormas técnicases
dc.subjectAdministración de Empresases
dc.titleResponsabilidad social empresarial en el sector cerámico. La gestión de la RSE como medio de maximización de la productividad y rentabilidad en las empresas certificadas con ISO 9001 y Basc. Análisis de una empresa local durante el período 2015-2016 Caso: Cerámica Lima S.A. - CELIMAes
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises
thesis.degree.grantorUniversidad Peruana de Ciencias Aplicadas (UPC). Facultad de Negocioses_PE
thesis.degree.levelLicenciaturaes_PE
thesis.degree.disciplineAdministración y Marketinges_PE
thesis.degree.nameLicenciado en Administración y Marketinges_PE
refterms.dateFOA2018-06-16T13:30:16Z
html.description.abstractLa presente investigación se basó en la gestión de Responsabilidad Social Empresarial (RSE) como medio de maximización de la productividad y rentabilidad en las empresas certificadas con ISO 9001 y BASC en el sector cerámico del Perú utilizando como caso de estudio a la empresa CERÁMICA LIMA S.A. (Celima). Asimismo, se pudo observar que el actual problema es que en el Perú son pocas las organizaciones que gestionan de manera correcta la RSE y la evidencia demuestra que no existe una compañía del sector cerámico que la realice. Por ello, el problema de la investigación fue resuelto mediante el uso de la herramienta benchmarking a las empresas líderes del mercado latinoamericano de cerámico, con el fin de poder recoger las mejores prácticas de Responsabilidad Social y analizar su implementación en Celima. Finalmente, los resultados que dejó la investigación sugieren que la aplicación de una adecuada gestión de RSE optimiza la cadena de valor, lo cual maximiza la productividad y rentabilidad a las empresas que poseen certificados como el ISO 9001 y BASC.
html.description.abstractThe present investigation was based on the management of Corporate Social Responsibility (CSR) as a means of maximizing productivity and profitability in companies certified with ISO 9001 and BASC in the ceramic sector of Peru using the case study of the company CERÁMICA LIMA SA (Celima). Also, it could be observed that the real problem is that in Peru organizations are handling correctly the CSR and the demonstration of evidence that there is no company of the ceramic sector that reality. Therefore, the research problem was solved by using the benchmarking tool to the leading companies in the Latin American ceramic market, in order to be able to collect the best Social Responsibility practices and analyze their implementation in Celima. Finally, research results suggest that the application of appropriate CSR management optimizes the value chain, which maximizes productivity and profitability for companies that have certificates such as ISO 9001 and BASC.


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