Autoestima infantil: una propuesta de educación artística integral «Jardín de historias»
Name:
AUTOESTIMA INFANTIL UNA PROPUESTA ...
Embargo:
2086-09-29
Size:
318.4Kb
Format:
Microsoft Word
Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Authors
Roggero Torres Llosa, MarianaAdvisors
Vargas Casas, JessyVargas Casas, Jessy
Issue Date
2016-09-29
Metadata
Show full item recordAbstract
El objetivo principal de la presente investigación fue diseñar y proponer un taller artístico integral dirigido a niños y niñas entre los 6 y 8 años para mejorar los niveles de autoestima. El tipo de estudio es descriptivo propositivo, con una muestra de 17 niños y niñas del primer y segundo grado de Primaria del Colegio Trener – Monterrico, quienes fueron anteriormente seleccionados por sus tutoras. El trabajo fue supervisado por la Dirección de Nivel Primaria. Se utilizó el Cuestionario EDINA para evaluar e identificar los niveles de la autoestima de los niños y niñas que conformaron la muestra. Las actividades propuestas para el taller artístico integral se diseñaron a partir de los aportes teóricos de autores expertos en la enseñanza de arte a niños, y también se tuvieron en cuenta las características y necesidades del desarrollo en las edades antes mencionadas.The main objective of this research was to propose a comprehensive artistic workshop for children between 6 and 8 years old for to improve the levels of self-steem. This study was descriptive propositive, with a sample of 17 children from the first and second year of Elemental School studying at Colegio Trener – Monterrico, previously chosen by their teacher and overseen by the Headmaster of Elementary School. The EDINA Questionnaire was used to evaluate and identify the levels of self-steem of the children taken as sample. The activities proposed for the comprehensive artistic workshop were made from the theoretical inputs of proficient authors in the teaching of arts for toddlers, as well as the characteristic and necessities of the development of the selected ages
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccessCollections
The following license files are associated with this item:
- Creative Commons