Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Authors
Reynosa Navarro, EnaidyIssue Date
2015-12Keywords
Libro de texto universitarioGestión del conocimiento
Edición de textos
College textbook,
Knowledge management
Text editing
xmlui.metadata.dc.contributor.email
[email protected]
Metadata
Show full item recordOther Titles
The college textbook. A methodological approachCitation
Reynosa Navarro, E. (2015). THE COLLEGE TEXTBOOK. A METHODOLOGICAL APPROACH. Revista Digital de Investigación en Docencia Universitaria [Digital Journal of University Teaching Research], 0(2), 115-126. doi:http://dx.doi.org/10.19083/ridu.9.415Journal
Revista Digital de Investigación en Docencia Universitaria (RIDU)DOI
10.19083/ridu.9.415Additional Links
http://revistas.upc.edu.pe/index.php/docencia/article/view/415Abstract
En el presente trabajo, el lector encontrará pautas metodológicas para la realización de un libro de texto universitario; se sistematizan procedimientos para la conformación del equipo de trabajo encargado de la elaboración de los libros de texto; se explica cómo delimitar las temáticas que pueden ser abordadas; se exponen los procedimientos de gestión de la información, así como la detección de la literatura apropiada. Además, se enfatiza en las formas de indagación teórica, interpretación de teorías, conclusiones teóricas y las funciones didácticas del libro de texto. Por último, se exponen algunas pautas editoriales que van, desde la estructura del libro de texto, notas, referencias bibliográficas, tratamiento de imágenes o tablas, semblanza de los autores, etapa de corrección; hasta la revisión final y puesta en valor de la obra.Type
info:eu-repo/semantics/articleRights
info:eu-repo/semantics/openAccessLanguage
spaDescription
In this article, the reader will find methodological guidelines on how to write a college textbook. It offers procedures for setting up a work team responsible for the preparation of textbooks; explains how to define the topics to be addressed, as well as procedures for information management, and detection of appropriate literature. Additionally, it emphasizes theoretical research types, interpretation of theories, theoretical conclusions and the pedagogical function of the college textbook. Finally, it provides some editorial guidelines, such as textbook structure, notes, bibliographical references, images and charts, authors’ biographies, correction stage, and final review up to distribution.ISSN
2223-2516ae974a485f413a2113503eed53cd6c53
10.19083/ridu.9.415
Scopus Count
Collections
The following license files are associated with this item:
- Creative Commons