Evaluación de la percepción de un programa tutorial dirigido a estudiantes de provincia en una Universidad de Lima
Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Authors
Marcelo Torres, Nohemí EstefaniIssue Date
2015-06xmlui.metadata.dc.contributor.email
[email protected]
Metadata
Show full item recordOther Titles
Perception assessment of a tutorial program aimed at inland students at a lima universityCitation
Marcelo Torres, N. (2015). PERCEPTION ASSESSMENT OF A TUTORIAL PROGRAM AIMED AT INLAND STUDENTS AT A LIMA UNIVERSITY. Revista Digital de Investigación en Docencia Universitaria [Digital Journal of University Teaching Research], 0(1), 21-36. doi:http://dx.doi.org/10.19083/ridu.9.401Journal
Revista Digital de Investigación en Docencia Universitaria (RIDU)DOI
10.19083/ridu.9.401Additional Links
http://revistas.upc.edu.pe/index.php/docencia/article/view/401Abstract
El acompañamiento tutorial, en los últimos años, ha venido cobrando relevancia debido a la implicancia que tiene en el desempeño socioemocional y académico de los estudiantes, es por ello que muchas universidades diseñan planes institucionales que permiten a sus estudiantes fortalecer habilidades y capacidades. En ese sentido, el presente estudio pretende conocer cuáles son las percepciones que tiene un grupo de 30 estudiantes, entre 15 y 18 años, provenientes del interior del país, respecto a las actividades desarrolladas en el programa tutorial del semestre 2014-1. Se empleó un diseño cualitativo de tipo fenomenológico, y para la recolección de datos se emplearon grupos focales y técnicas proyectivas. Los resultados indican que el programa tutorial es concebido por los estudiantes como un espacio de apoyo, escucha que favorece al proceso de adaptación a la vida universitaria, aunque, también, señalan que éste debe ajustarse de acuerdo a las constantes necesidades del grupo.Type
info:eu-repo/semantics/articleRights
info:eu-repo/semantics/openAccessLanguage
spaDescription
Tutorial support has become more relevant in recent years because of its implications on the socio-emotional and academic performance of students. Consequently, many universities are implementing institutional plans designed to enable students to strengthen their skills and abilities. In that sense, the study seeks to examine the perception of a group of 30 inland students, between the ages of 15 and 18, with respect to the activities developed during the 2014-1 tutorial program. A qualitative phenomenological design was used, as well as focus groups and projective techniques for the data collection process. The results indicate that students view the tutorial program as a space for support and attention, which contributes to the college-life adjustment process; however, they indicate that it should be adapted to the group’s ever-changing needs.ISSN
2223-2516ae974a485f413a2113503eed53cd6c53
10.19083/ridu.9.401
Scopus Count
Collections
The following license files are associated with this item:
- Creative Commons