El Aspecto Lúdico del e-Learning: El juego en entornos virtuales de aprendizaje
Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Authors
Margulis, LucioIssue Date
2015-04-14
Metadata
Show full item recordOther Titles
Playful aspects of e-learning: the game in virtual learning surroundingsJournal
Revista Digital de Investigación en Docencia Universitaria (RIDU)Additional Links
http://revistas.upc.edu.pe/index.php/docencia/article/view/23Abstract
El uso de las tecnologías de la información y la comunicación (TICs) está revolucionando la forma de aprender, enseñar y jugar de las nuevas generaciones y las organizaciones modernas. Incluso, podemos apreciar cómo -en muchos casos- las personas aprenden más gracias al entorno (compañeros, situación de aprendizaje, elementos e institución con la que interactúan), que por los contenidos específicos o el docente del curso. En este artículo propongo compartir una mirada particular sobre el aspecto lúdico de la producción de contenidos multimediales para proyectos de educación basados en modalidades de “e-Learning” (aprendizaje electrónico) y “Blended Learning” (formato mixto que combina lo mejor del mundo real y del virtual).Type
info:eu-repo/semantics/articleRights
info:eu-repo/semantics/openAccessLanguage
spaDescription
The use of 'Information and Communication Technologies' (ICT's) is revolutionizing the way of learning, teaching and playing of new generations and modern organizations.We can appreciate how in many cases people learn more due to their surroundings (classmates, learning situations, elements and institutions with which they interact), than because of the specific course teacher. In this article I propose we share a particular perspective concerning the playful aspect of the multimedia contents for education projects based on 'e-learning' (electronic learning) and 'Blended Learning' (mixed format that combines the best of the real and virtual world)ISSN
2223-2516Collections
The following license files are associated with this item:
- Creative Commons