El profesor como fuente de motivación de los estudiantes: Hablando del qué y del por qué del aprendizaje de los estudiantes
Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Issue Date
2015-03-05Keywords
Motivación del estudianteTeoría de las metas de logro
Teoría de la autodeterminación
Student motivation
Achievement goal theory
Self-determination theory
Metadata
Show full item recordOther Titles
Teachers as Sources of Students’ Motivation: About the What and the Why of Student LearningCitation
Lens, W., Matos, L., & Vansteenkiste, M. (2008). El profesor como fuente de motivación de los estudiantes : Hablando del qué y del por qué del aprendizaje de los estudiantes. Revista Digital de Investigación En Docencia Universitaria, 4(1), 1–9. Retrieved from http://hdl.handle.net/10757/346219Journal
Revista Digital de Investigación en Docencia Universitaria (RIDU)Additional Links
http://revistas.upc.edu.pe/index.php/docencia/article/view/9Abstract
En este artículo se discutirá cómo los profesores, directores, consejeros escolares y otros profesionales de la educación pueden mejorar la cantidad y la calidad de la motivación de los estudiantes, trabajando en el “qué” los motiva (metas de logro académico, por ejemplo) y en el “por qué” (razones) ellos luchan por alcanzar estas metas. Con base en la Teoría de las Metas de Logro y en la Teoría de la Autodeterminación, se discutirán las diferencias en la calidad de la motivación de los estudiantes y se explicará por qué los profesores deben crear un ambiente de aprendizaje que promueva formas óptimas de motivación.Type
info:eu-repo/semantics/articleRights
info:eu-repo/semantics/openAccessLanguage
spaDescription
In this article we will discuss how teachers, principals, student counselors, and other professionals in education, can enhance the quantity and the quality of students' motivation by affecting what students are motivated for (i.e., their academic achievement goals) and the reasons why they strive to reach those goals. Based on Achievement goal theory and on Selfdetermination theory we will discuss these qualitative differences in students' motivation and we will explain why teachers should create a learning environment that fosters these more optimal types of motivation.ISSN
2223-2516Collections
The following license files are associated with this item:
- Creative Commons