Show simple item record

dc.contributor.authorPerez del Aguila, Rossana*
dc.date.accessioned2015-02-06T19:01:26Z
dc.date.available2015-02-06T19:01:26Z
dc.date.issued2015-02-06es_PE
dc.identifier.citationRossana Perez del Aguila. (2014). Exploración de las formas de apoyar el desarrollo de las habilidades de redacción académica en estuidantes de primer año universitario. Revista Digital de Investigación En Docencia Universitaria, 8(1).es_PE
dc.identifier.issn2223-2516
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10757/344279
dc.descriptionEste artículo presenta los resultados de un proyecto de investigación - acción realizado en 2012 con estudiantes del primer año en la carrera de ‘Estudios de la Educación’ en una Universidad de Inglaterra. La finalidad del proyecto fue explorar las mejores formas de apoyar las habilidades de redacción académica de los estudiantes. La revisión de la literatura identifica los desafíos que los estudiantes enfrentan al tratar de aprender el discurso de la disciplina; y a la luz de este análisis una reflexión de las fortalezas y debilidades de mi propia práctica provee el contexto para llevar a cabo una proyecto de investigación - acción. Los métodos de recolección de datos que se usaron para evaluar la intervención de enseñanza fueron: cuestionarios, entrevista semiestructurada con estudiantes, y análisis de contenido (retroalimentación) de los trabajos finales de los estudiantes. Los resultados de la investigación demuestran que las dificultades de redacción de los estudiantes están relacionadas con su esfuerzo por entender los conceptos especializados, teorías y métodos de la disciplina.es_PE
dc.description[email protected]es_PE
dc.description.abstractThis article presents the findings of an action research project carried out in 2012 with 12 first-year university students taking ‘Education Studies’ in a university in England. The aim of the project was to explore the best ways to support students’ academic writing skills. The literature review highlights the challenges students encounter when trying to learn the discourse of a discipline; and in the light of this examination, a reflection on the strengths and weaknesses of my own practice provides the context for carrying out an action research project. The teaching intervention was assessed using the following methods of data collection: questionnaires and semi-structured interviews with students, and content analysis of my own feedback on student’s final assignments. The outcomes of the research demonstrate that students’ difficulties with their academic writing are related to their struggle to understand specialized concepts, theories and methods of the discipline
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isoengeng
dc.publisherUniversidad Peruana de Ciencias Aplicadas (UPC)es_PE
dc.relation.urlhttp://revistas.upc.edu.pe/index.php/docencia/article/view/388/348es_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_PE
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectHigher educationes_PE
dc.subjectAcademic writinges_PE
dc.subjectCollege studentses_PE
dc.subjectEducación superiores_PE
dc.subjectRedacción académicaes_PE
dc.subjectEstudiantes universitarioses_PE
dc.titleExploración de las formas de apoyar el desarrollo de las habilidades de redacción académica en estuidantes de primer año universitarioes_PE
dc.title.alternativeExploring the best ways to support first year universitiy student´s academic writing skillses_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_PE
dc.identifier.journalRevista Digital de Investigación en Docencia Universitaria (RIDU)es_PE
dc.description.peer-reviewRevisión por pareses_PE
refterms.dateFOA2018-06-17T00:39:27Z
html.description.abstractThis article presents the findings of an action research project carried out in 2012 with 12 first-year university students taking ‘Education Studies’ in a university in England. The aim of the project was to explore the best ways to support students’ academic writing skills. The literature review highlights the challenges students encounter when trying to learn the discourse of a discipline; and in the light of this examination, a reflection on the strengths and weaknesses of my own practice provides the context for carrying out an action research project. The teaching intervention was assessed using the following methods of data collection: questionnaires and semi-structured interviews with students, and content analysis of my own feedback on student’s final assignments. The outcomes of the research demonstrate that students’ difficulties with their academic writing are related to their struggle to understand specialized concepts, theories and methods of the discipline
dc.type.otherArtículo académicoes_PE


Files in this item

Thumbnail
Name:
388-1553-1-PB.pdf
Size:
288.6Kb
Format:
PDF

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess