Rankings en la educación superior brasilena: Una aproximación a los rankings públicos y privados
Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Issue Date
2015-02-06Keywords
Rankings universitariosEvaluación educacional
Educación superior
Universidades
Rankings académicos
Metadata
Show full item recordCitation
Ignacio Calderón, Adolfo; da Silva Lourenço, H. (2015). Rankings en la educación superior brasilena: Una aproximación a los rankings públicos y privados. Revista Digital de Investigación En Docencia Universitaria, 8(1).Journal
Revista Digital de Investigación en Docencia Universitaria (RIDU)Additional Links
http://revistas.upc.edu.pe/index.php/docencia/article/view/365/347Abstract
En el presente artículo, realizamos una aproximación teórica a los rankings académicos, públicos y privados, de la educación superior brasileña, con la tentativa de comprender su complejidad y su trayectoria. Defendemos que los cambios derivados de la transformación del Estado proveedor para un modelo de Estado evaluador reforzaron las tendencias en torno a las calificaciones por medio de rankings, y constatamos la insipiencia de los rankings estatales y privados frente a la existencia de un mercado en el cual acaban ganando legitimidad.Type
info:eu-repo/semantics/articleRights
info:eu-repo/semantics/openAccessLanguage
spaDescription
This article provides a theoretical approach to public and private higher education academic rankings in Brazil aimed towards understanding their complexity and course of development. The paper supports that the changes stemming from the transformation from a Provider State into an Evaluator State model strengthened the trends around assessments through rankings, and it also confirms the incipience of private and state rankings faced with a market scenario where they are ultimately legitimized.[email protected]
ISSN
2223-2516Collections
The following license files are associated with this item:
- Creative Commons