Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Issue Date
2015-02-06
Metadata
Show full item recordOther Titles
How to establish relationships in the twenty-first-century universityCitation
Teresa, M., Wong, R., Roque, Y., Central, U., Abreu, M., Villas, D., & Freire, P. (2014). ¿Cómo relacionarnos en la universidad del siglo XXI? Revista Digital de Investigación En Docencia Universitaria, 8(1).Journal
Revista Digital de Investigación en Docencia Universitaria (RIDU)Additional Links
http://revistas.upc.edu.pe/index.php/docencia/article/view/389/345Abstract
En el artículo se fundamentan propuestas, provenientes de la experiencia docente y la investigación, sobre modos de relación de naturaleza emancipatoria entre profesores y estudiantes sustentados en el uso de prácticas relacionales y comunicativas grupales y colaborativas. Desde referentes histórico-culturales, se argumenta la necesidad de quebrar la cultura tradicional de las universidades;ydesarrollarprácticas intersubjetivas conbase enel respeto,la simetría enlas relaciones, la afectividadyla colaboración. Se argumenta la factibilidadde los grupos comobasepara este cambioen las instituciones educativas. Por último, se vinculan estas propuestas, desarrolladas desde la psicología social, con el modelo de aprendizaje colaborativo.Type
info:eu-repo/semantics/articleRights
info:eu-repo/semantics/openAccessLanguage
spaDescription
Thearticlesupportsproposalsfromtheteachingexperienceandresearch,regardingemancipatory relationships among teachers and students based on the use of group and collaborative relational and communicative practices. From the standpoint of historical and cultural references, the article insists on the need to dismantle the traditional culture of universities, and to develop intersubjective practices based on respect, symmetry in relationships, affectivity, and collaboration. The feasibility of groups as a foundation for this change in educational institutions is debated. Finally, these proposals, developed from social psychology, are linked to the collaborative learning model.ISSN
2223-2516Collections
The following license files are associated with this item:
- Creative Commons