• Desarrollo de un videojuego con Unreal Engine

      Canaval Sanchez, Luis Martin; Festini Wendorff, Matthew Alexander; Torres Ferreyros, Carlos Mauriccio (Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas (UPC)., 2017-10-01)
      El objetivo de este proyecto es resolver el problema de la ausencia de una metodología de desarrollo enfocada en videojuegos en el Perú. Para lograrlo, se ha diseñado y desarrollado un videojuego de género plataformas y acción utilizando la tecnología de Unreal Engine, motor de videojuegos desarrollado por Epic Games. Los resultados obtenidos al finalizar este proyecto fueron beneficiosos, se pudo crear un videojuego de alta calidad en un corto periodo de tiempo y con recursos limitados. Así mismo, se encontró que la metodología puede ser adaptada dependiendo del alcance del proyecto, presupuesto y equipo. El uso de documentos y metodologías de trabajo han servido para poder establecer un orden en el desarrollo de un videojuego, las etapas definidas de Preproducción, Producción, Testing y Postproducción fueron bastante ventajosos para poder terminar el proyecto a tiempo.
      Acceso abierto
    • Ensemble interactions Windows 10

      Pérez Pichis, Roy; Llamoga Cuenca, Christian Albert; Llerena Tapia, Jorge Denis (Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas (UPC)., 2017-10-01)
      This project objective is the implementation and definition of a SDK (Software Development Hit) that can be used to develop universal application by integrating the features described by Ensemble Interactions guidelines. In addition, we want to achieve the implementation of 6 design patterns defined by the German Precious Design studio, with respect to his research in the ecosystem field composed of multiple screens. Therefore, this research will provide a theoretical framework about the concepts of Ensemble Interactions and the 6 patterns that defines it. The results of the investigation, about the issued associated with Ensemble Interactions, will be the starting point and the base that will support the artifacts that will be made throughout the project. On the other hand, to show the results of the investigation, three demos will be developed that will be useful for the implementation and definition of the SDK. Finally, two applications will be developed using the SDK, which comply with all guidelines and patterns of Ensemble Interactions and it will be targeted to the business and home range respectively. For the project development we have defined different processes, which first is the research and definition of the project. Also, the development of the three demos covering Ensemble Interactions patterns. Then the definition, implementation and validation of the three demos. Moreover, the development of the two applications orientated to the business and home range respectively. Finally, the development of a web portal web the SDK is stored and everything about the project is documented. The project scope has been defined and contemplated to be accomplished over two academic terms.
      Acceso abierto