Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Autor
Alfaro Ramírez, TeresaFecha de publicación
2014-08-28Palabras clave
Sociedad PostmodernaGlobalización
Nativos Digitales
Tríada del Aprendizaje
Concienciar
Post-modern Society
Globalization
Digital Natives
Learning Triad
Raise awareness
xmlui.metadata.dc.contributor.email
[email protected]
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemOtros títulos
Teacher challenge: The postmoder studentCitation
Revista Digital de Investigación en Docencia Universitaria, 0(1), 12.Journal
Revista Digital de Investigación en Docencia Universitaria (RIDU)Enlaces adicionales
http://revistas.upc.edu.pe/index.php/docencia/article/view/4Resumen
Societies progress: currently, a globalized and computer world, is a postmodern society. In it, the ways of transmitting and socializing culture have changed; new human beings have been developed postmodern individuals with very particular characteristics: they are our students. How to optimize the learning triad (student-teacher-knowledge)? It is not enough to know the contents and be a specialist in the field, it is essential to be aware of the current environment to analyze and understand the characteristics of our students, also called "sons of globalization" or "digital natives". Only then shall we know, also, our own reality as individuals and teachers. This paper seeks to analyze the characteristics of our students and reflect on our role as teachers in a complex and changing environment.Las sociedades progresan: la actual, en un mundo que comandan la globalización y la informática, es una sociedad postmoderna. En ella, se han modificado las formas de transmitir y relacionar socialmente la cultura; se han desarrollado nuevos seres humanos, individuos postmodernos con características muy particulares: ellos son nuestros alumnos. ¿Cómo optimizamos la tríada del aprendizaje (alumno-docente-conocimientos)? No basta saber los contenidos y ser un especialista en la materia; es indispensable ser conscientes del entorno actual para analizar y comprender las características de nuestros alumnos, también denominados “hijos de la globalización” o “nativos digitales”. Solo así conoceremos, asimismo, nuestra propia realidad como individuos y docentes. El presente ensayo procura analizar las características de nuestros alumnos y reflexionar sobre nuestro papel como docentes en un entorno complejo y cambiante.
Tipo
info:eu-repo/semantics/articleDerechos
info:eu-repo/semantics/openAccessIdioma
spaISSN
2223-2516Colecciones
El ítem tiene asociados los siguientes ficheros de licencia:
- Creative Commons
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como info:eu-repo/semantics/openAccess