Análisis psicométrico de la escala de cansancio emocional en estudiantes de una universidad privada
Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Fecha de publicación
2014-08-21Palabras clave
Cansancio EmocionalConfiabilidad
Validez
Estudiantes Universitarios
Emotional exhaustion
Reliability
Validity
College Students
xmlui.metadata.dc.contributor.email
[email protected]
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemOtros títulos
Psychometric analysis of the emotional exhaustion scale of private university studentsCitation
Revista Digital de Investigación en Docencia Universitaria, 7(1), 45-55.Journal
Revista Digital de Investigación en Docencia Universitaria (RIDU)Enlaces adicionales
http://revistas.upc.edu.pe/index.php/docencia/article/view/186Resumen
The aim of this instrumental study was to analyze the psychometric properties of the Emotional Exhaustion Scale (EES) in a sample of 233 private university students of psychology with ages between of 16 and 44 years old (M = 20.9). The factor analysis reveals that the EES presents a one-dimensional structure (a factor that explains 43.361% of the total variance) and there was a significant and positive correlation between anxiety and depression and a significant and negative correlation with Academic Self-Efficacy. Furthermore, regarding reliability, the ordinal alpha is adequate (.853). To conclude, the EAPESA has suitable psychometric properties to continue validation studies, which reaffirms its use as an instrument to evaluate emotional exhaustion.El objetivo del estudio instrumental fue analizar las propiedades psicométricas de la Escala de Cansancio Emocional (ECE) en una muestra de 233 estudiantes de Psicología de una universidad privada con edades comprendidas entre 16 y 44 años (M=20.9). El análisis factorial realizado revela que la ECE presenta una estructura unidimensional (factor que explica 43.361% de la varianza) y se encontró una correlación positiva y significativa con Ansiedad y Depresión, y correlación negativa y significativa con Autoeficacia Académica. Por otro lado, con relación a la confiabilidad, el coeficiente alfa ordinal es adecuado (.853). Se concluye que la ECE cuenta con propiedades psicométricas adecuadas para seguir con estudios de validación, apoyando así su uso como instrumento de evaluación del cansancio emocional.
Tipo
info:eu-repo/semantics/articleDerechos
info:eu-repo/semantics/openAccessIdioma
spaISSN
2223-2516Colecciones
El ítem tiene asociados los siguientes ficheros de licencia:
- Creative Commons
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como info:eu-repo/semantics/openAccess