• English
    • español
  • English 
    • English
    • español
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Conferencias y congresos
  • Pregrado
  • Facultad de Educación
  • Educación y Gestión de Aprendizaje
  • View Item
  •   Home
  • Conferencias y congresos
  • Pregrado
  • Facultad de Educación
  • Educación y Gestión de Aprendizaje
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All of UPCCommunitiesTitleAuthorsAdvisorIssue DateSubmit DateSubjectsThis CollectionTitleAuthorsAdvisorIssue DateSubmit DateSubjectsProfilesView

My Account

LoginRegister

Quick Guides

AcercaPolíticasPlantillas de tesis y trabajos de investigaciónFormato de publicación de tesis y trabajos de investigaciónFormato de publicación de otros documentosLista de verificación

Statistics

Display statistics

El paso de enseñar a acompañar: aportes de la pedagogía activa para la primera infancia

  • CSV
  • RefMan
  • EndNote
  • BibTex
  • RefWorks
Thumbnail
Name:
CNE2012-taller-gabriela-zavala.pdf
Size:
210.8Kb
Format:
PDF
Download
Average rating
 
   votes
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item. When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
 
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Authors
Zavala Gianella, Gabriela
Issue Date
2013-04-29
Keywords
Pedagogía
Enseñanza
Niños

Metadata
Show full item record
Publisher
Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas (UPC)
URI
http://hdl.handle.net/10757/285378
http://hdl.handle.net/10757/285378
Type
info:eu-repo/semantics/conferenceObject
Rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Language
spa
Description
En los últimos años, en el mundo educativo nos encontramos con la creciente situación de niños y niñas que presentan diferentes dificultades dentro y fuera del aula (el aumento de las cifras de derivaciones a terapias son contundentes); al mismo tiempo los profesores se encuentran consternados de no encontrar soluciones para mantener la atención del grupo y agotan sus esfuerzos buscando las más diversas motivaciones, nos podemos preguntar entonces con todas estas evidencias, ¿no estará focalizando el sistema educativo actual, en el núcleo equivocado para desarrollar el aprendizaje? Hoy en día cada vez más personas se cuestionan sobre los métodos de enseñanza tradicionales, basados en el papel determinante del maestro como transmisor de conocimientos, y aunque creamos que en educación inicial se ofrecen espacios más abiertos y respetuosos, basados en el juego, las decisiones del adulto determinan las actividades que se realizan.
Collections
Educación y Gestión de Aprendizaje

entitlement

 

DSpace software (copyright © 2002 - 2025)  DuraSpace
Quick Guide | Contact Us
Alicia
La Referencia
Open Repository is a service operated by 
Atmire NV
 

Export search results

The export option will allow you to export the current search results of the entered query to a file. Different formats are available for download. To export the items, click on the button corresponding with the preferred download format.

By default, clicking on the export buttons will result in a download of the allowed maximum amount of items.

To select a subset of the search results, click "Selective Export" button and make a selection of the items you want to export. The amount of items that can be exported at once is similarly restricted as the full export.

After making a selection, click one of the export format buttons. The amount of items that will be exported is indicated in the bubble next to export format.