• English
    • español
  • English 
    • English
    • español
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Conferencias y congresos
  • Pregrado
  • Facultad de Educación
  • Educación y Gestión de Aprendizaje
  • View Item
  •   Home
  • Conferencias y congresos
  • Pregrado
  • Facultad de Educación
  • Educación y Gestión de Aprendizaje
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All of UPCCommunitiesTitleAuthorsAdvisorIssue DateSubmit DateSubjectsThis CollectionTitleAuthorsAdvisorIssue DateSubmit DateSubjectsProfilesView

My Account

LoginRegister

Quick Guides

Acerca del COVID-19Acerca del RepositorioPolítica del RepositorioPlantillas WordFormato de publicación de tesis Formato de publicación de artículosFormato de publicación de otros documentosLista de verificaciónGuía para generar código ORCID en UPCRecursos en línea de tesisGuia del Repositorio Académico

Statistics

Display statistics

¿Cómo saber si mis alumnos están comprendiendo, o solo decodificando, lo que leen?

  • CSV
  • RefMan
  • EndNote
  • BibTex
  • RefWorks
Thumbnail
Name:
CNE2012-conferencia-moises-ram ...
Size:
194.3Kb
Format:
PDF
Download
Average rating
 
   votes
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item. When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
 
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Authors
Ramos Matías, Moisés
Issue Date
2013-04-29
Keywords
Comprensión de lectura

Metadata
Show full item record
Publisher
Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas (UPC)
URI
http://hdl.handle.net/10757/285355
http://hdl.handle.net/10757/285355
Type
info:eu-repo/semantics/conferenceObject
Rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Language
spa
Description
La conferencia se plantea como una reflexión sobre las prácticas de alfabetización inicial, comprensión lectora, en los niños de 3 a 7 años y se propone brindar herramientas conceptuales para poder discernir entre un niño lector y uno decodificador. En primer lugar, se hace un diagnóstico de la situación deficitaria de la comprensión lectora en el sistema educativo nacional. Luego, desde las perspectivas teóricas constructivista, cognitiva y sociointeractiva, se señala la alfabetización inicial tradicional como principal responsable del problema. En especial, se señalará la exagerada importancia que se ha concedido a la conciencia fonológica. A partir de ellos y como alternativa, se plantean prácticas pedagógicas respetuosas de la evolución neuronal, socioafectiva y lingüística de los niños.
Collections
Educación y Gestión de Aprendizaje

entitlement

 

DSpace software (copyright © 2002 - 2021)  DuraSpace
Quick Guide | Contact Us
Alicia
La Referencia
Open Repository is a service operated by 
Atmire NV
 

Export search results

The export option will allow you to export the current search results of the entered query to a file. Different formats are available for download. To export the items, click on the button corresponding with the preferred download format.

By default, clicking on the export buttons will result in a download of the allowed maximum amount of items.

To select a subset of the search results, click "Selective Export" button and make a selection of the items you want to export. The amount of items that can be exported at once is similarly restricted as the full export.

After making a selection, click one of the export format buttons. The amount of items that will be exported is indicated in the bubble next to export format.