• English
    • español
  • English 
    • English
    • español
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Tesis
  • Postgrado
  • Maestría
  • View Item
  •   Home
  • Tesis
  • Postgrado
  • Maestría
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All of UPCCommunitiesTitleAuthorsAdvisorIssue DateSubmit DateSubjectsThis CollectionTitleAuthorsAdvisorIssue DateSubmit DateSubjectsProfilesView

My Account

LoginRegister

Quick Guides

AcercaPolíticasPlantillas de tesis y trabajos de investigaciónFormato de publicación de tesis y trabajos de investigaciónFormato de publicación de otros documentosLista de verificación

Statistics

Display statistics

¿Podrá el uso de Game Based Learning o Aprendizaje Basado en Juegos mejorar el rendimiento académico en los alumnos de curso de Nivelación de Física?

  • CSV
  • RefMan
  • EndNote
  • BibTex
  • RefWorks
Thumbnail
Name:
GBL_Fisica_Final.pdf
Size:
2.045Mb
Format:
PDF
Download
Average rating
 
   votes
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item. When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
 
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Authors
Arrascue Córdova, Lily
Bermejo Ríos, María Hilda
Parasi Falcón, Víctor Manuel Juan Pablo
Pérez Zenteno, Betty
Rojas Terán, Carlos
Villalta Riega, Rosario del Pilar
Issue Date
2012-01-01
Keywords
Aprendizaje en línea
Juegos
Métodos de enseñanza
Rendimiento académico
Universidades privadas
Tesis

Metadata
Show full item record
Publisher
Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas (UPC)
URI
http://hdl.handle.net/10757/274473
DOI
10.13140/RG.2.1.2535.1524
Abstract
Se evalúa la aplicación de la metodología de aprendizaje denominada Game Based Learning o Aprendizaje Basado en Juegos. Para medir el resultado de la implementación de dicha metodología, se decidió tomar como muestra a 42 alumnos, de las carreras de Ingeniería Civil e Ingeniería Industrial, divididos en dos grupos, llamados grupo experimental y grupo control. El grupo experimental usó la nueva metodología en dos unidades de aprendizaje del curso, mientras que el grupo control recibió las mismas unidades del curso pero de una forma tradicional. Concluidas ambas unidades, se realizó una comparación entre los resultados obtenidos y, con un 95% de confianza, se puede decir que el uso del Game Based Learning aumentó el rendimiento de los alumnos.
Type
info:eu-repo/semantics/masterThesis
Rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
ae974a485f413a2113503eed53cd6c53
10.13140/RG.2.1.2535.1524
Scopus Count
Collections
Maestría

entitlement

 

DSpace software (copyright © 2002 - 2022)  DuraSpace
Quick Guide | Contact Us
Alicia
La Referencia
Open Repository is a service operated by 
Atmire NV
 

Export search results

The export option will allow you to export the current search results of the entered query to a file. Different formats are available for download. To export the items, click on the button corresponding with the preferred download format.

By default, clicking on the export buttons will result in a download of the allowed maximum amount of items.

To select a subset of the search results, click "Selective Export" button and make a selection of the items you want to export. The amount of items that can be exported at once is similarly restricted as the full export.

After making a selection, click one of the export format buttons. The amount of items that will be exported is indicated in the bubble next to export format.