• English
    • español
  • English 
    • English
    • español
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Pregrado
  • Facultad de Educación
  • Educación y Gestión del Aprendizaje
  • Materiales de clase
  • View Item
  •   Home
  • Pregrado
  • Facultad de Educación
  • Educación y Gestión del Aprendizaje
  • Materiales de clase
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All of UPCCommunitiesTitleAuthorsAdvisorIssue DateSubmit DateSubjectsThis CollectionTitleAuthorsAdvisorIssue DateSubmit DateSubjectsProfilesView

My Account

LoginRegister

Quick Guides

AcercaPolíticasPlantillas de tesis y trabajos de investigaciónFormato de publicación de tesis y trabajos de investigaciónFormato de publicación de otros documentosLista de verificación

Statistics

Display statistics

Disquisiciones e interpretaciones en torno a la justificación biológica de la motivación y su importancia como vehículo desequilibrante en el sistema de enseñanza-aprendizaje-desarrollo de la matemática

  • CSV
  • RefMan
  • EndNote
  • BibTex
  • RefWorks
Thumbnail
Name:
UPC-370-VIAL-2010-2801-articul ...
Size:
123.5Kb
Format:
PDF
Download
Average rating
 
   votes
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item. When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
 
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Authors
Viale Tudela, Héctor Ernesto
Issue Date
2010-09-15
Keywords
Educación
Matemáticas
Motivación
Enseñanza
Aprendizaje

Metadata
Show full item record
Publisher
Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas (UPC)
URI
http://hdl.handle.net/10757/272380
Type
info:eu-repo/semantics/learningObject
Rights
info:eu-repo/semantics/closedAccess
Language
spa
Description
La motivación es un vehículo metodológico que debe ser necesariamente implementado en la triada denominada sistema de enseñanza-aprendizaje-desarrollo universitario Este no se reduce a algunos minutos de motivación al inicio de las clases o al del desarrollo de un tema en particular El proceso de la motivación es mucho más complejo y se inicia desde la concepción y diseño del curso El autor del artículo justifica este hecho a partir de los estudios de Jean Piaget en torno a las relaciones y similitudes existentes entre la vida orgánica y el conocimiento La motivación no solo se dirige a la cognición de los alumnos Tiene, más bien, un alto componente emotivo, así como una gran relación con el rol del profesor, tanto dentro como fuera del salón de clase.
Collections
Materiales de clase

entitlement

 

DSpace software (copyright © 2002 - 2021)  DuraSpace
Quick Guide | Contact Us
Alicia
La Referencia
Open Repository is a service operated by 
Atmire NV
 

Export search results

The export option will allow you to export the current search results of the entered query to a file. Different formats are available for download. To export the items, click on the button corresponding with the preferred download format.

By default, clicking on the export buttons will result in a download of the allowed maximum amount of items.

To select a subset of the search results, click "Selective Export" button and make a selection of the items you want to export. The amount of items that can be exported at once is similarly restricted as the full export.

After making a selection, click one of the export format buttons. The amount of items that will be exported is indicated in the bubble next to export format.