Jóvenes limeños y percepciones en torno a películas de animación secuelas: el caso de Los Increíbles 2 y Toy Story 4
Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Authors
Rivas Alvazzetti, Rubén AlfonsoIssue Date
2021-11-26Keywords
PelículaJoven
Percepción
Creatividad
Industria cinematográfica
Movie
Young man
Perception
Creativity
Film industry
Metadata
Show full item recordAbstract
Durante los últimos años, se han producido una gran cantidad de remakes, reboots, adaptaciones live action y secuelas en la industria de Hollywood. Lo cual podría afectar, de cierto modo, al desarrollo artístico del cine y nos lleva a las siguientes preguntas: ¿Qué motiva a las compañías a hacer este tipo de producciones? ¿Buscan minimizar riesgos? Por lo tanto, el presente trabajo analiza el éxito comercial que han tenido, durante dos años consecutivos (2018, 2019), los últimos largometrajes que son secuelas producidas por el estudio de animación Pixar: Los Increíbles 2 y Toy Story 4, a pesar de ir en contra de su ideología inicial de contar historias originales. Asimismo, se busca analizar las percepciones de los jóvenes limeños acerca de estas secuelas y la relación que hay al tratarse de continuaciones de clásicos animados que muchos de estos jóvenes disfrutaron durante la infancia.Over the past few years, The Hollywood industry has produced a host of remakes, reboots, live action adaptations, and sequels. This could affect, in a certain way, the artistic development of the films. What motivates companies to do this type of production? Are these companies looking to minimize risks? This paper analyzes the commercial success of the latest sequels feature films produced by the animation studio Pixar: Incredibles 2 and Toy Story 4 during 2018 and 2019, even though Pixar initially had the ideology of telling original stories. In addition, this paper also seeks to analyze the perceptions of young people from Lima about these sequels and the relationship that exists when dealing with continuations of animated classics that many of these young people enjoyed during childhood.
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccessAttribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International
Language
spaCollections
The following license files are associated with this item:
- Creative Commons