El silencio y el canto: Análisis del proceso de representación cinematográfica de Fausta, personaje principal de la película «La teta asustada» de Claudia Llosa
Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Authors
Muñante Bazán, Katherine MelissaIssue Date
2021-12-01Keywords
Representación cinematográficaPersonaje cinematográfico
La teta asustada
Cinematographic representation
Movie character
Metadata
Show full item recordOther Titles
The process and the song: Analysis of the process of cinematógraphic representation of Fausta, main character os the film “La Teta asustada” by Claudia LlosaAbstract
La presente tesis realiza una evaluación de la representatividad y resiliencia en base al personaje principal de la película “La teta asustada” dirigida por la peruana Claudia Llosa. A partir de estos dos términos, Fausta, interpretado por Magaly Solier genera una serie de elementos narrativos que sirven para la construcción de su personaje aunados a los sonidos y el silencio, en su dimensión connotativa, desarrollados por la directora y el sonidista en la puesta en escena. De igual manera se plantea un análisis visual y sonoro de una serie de cuadros seleccionados de los momentos en los cuales el color, los símbolos, los silencios y encuadres que se funcionan con un tema tan frágil como es la época del terrorismo y cómo este afectó a las muchas mujeres andinas peruanas, las repercusiones que causó, tanto físicas como psicológicas y que mediante este film se ha logrado crear consciencia demostrando una realidad que lucha entre lo tradicional y lo contemporáneo.This thesis evaluates representativeness and resilience based on the main character of the film "La teta asustada" (The Milk of Sorrow) directed by the Peruvian Claudia Llosa. From these two terms, Fausta, played by Magaly Solier, generates a series of narrative elements that serve for the construction of her character together with the sounds and silence in its connotative dimension developed by the director and the sound designer in the mise-en-scene. In the same way, a visual and sound analysis of a series of pictures selected from the moments in which color, symbols, silences and framing are merged with such a fragile subject as the time of terrorism and how it affected the many Peruvian Andean women, the repercussions it caused, both physical and psychological, and that through this purpose has managed to create awareness demonstrating a reality that struggles between the traditional and the contemporary.
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccessAttribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International
Language
spaCollections
The following license files are associated with this item:
- Creative Commons