Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Fecha de publicación
2020-07-27
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemOtros títulos
Passion and state of flow in dancers of a dance schoolResumen
En el presente estudio, se relacionaron las variables pasión y estado de fluidez (flow) en 142 bailarines de una escuela de danza. La pasión es la identificación que tiene la persona con una actividad que le encanta e invierte tiempo, dedicación y compromiso (Carpentier, Megaeu y Vallerand, 2012). El flow es la abstracción del tiempo y del espacio que tiene la persona ante una actividad que le es placentera (Hernández, Morales y Triguero 2012). Se aplicaron los instrumentos: Escala de pasión adaptada en español (Orgamdídez, Borrego y Gonçalves, 2014) y la Escala de flow adaptada en español (García et al. 2008). Los resultados demuestran que existe una correlación positiva entre la pasión y el flow en los bailarines (p<,05). Además, se encontró que existe diferencia significativa en la variable sociodemográfica roles de los bailarines, evidenciando que los profesionales y estudiantes experimentan mayor pasión y flow (p<,05).In the present study, the variables passion and state of flow in 142 dancers from a dance school were related. Passion is a person's identification with an activity that they love and invest time, dedication, and commitment (Carpentier, Megaeu and Vallerand, 2012). Flow is the abstraction of time and space that a person has in front of an activity that is pleasurable for them (Hernández, Morales and Triguero 2012). The followed instruments were applied: Passion Scale; adapted to Spanish (Orgamdídez, Borrego and Gonçalves, 2014) and Flow Scale; also adapted to Spanish (García et al. 2008). The results show that there is a positive correlation between passion and flow in dancers (p <,05). Moreover, it was found that there is a significant difference in the sociodemographic variable of the roles of the dancers, showing that professionals and students experience greater passion and flow (p <,05).
Tipo
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDerechos
info:eu-repo/semantics/embargoedAccessAttribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International
Idioma
spaDescripción
Solicitud de envío manuscrito de artículo científico.Colecciones
El ítem tiene asociados los siguientes ficheros de licencia:
- Creative Commons
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como info:eu-repo/semantics/embargoedAccess