El perfil del usuario MOOC en las zonas 6 y 7 de Lima Metropolitana y los factores determinantes de la culminación de los cursos de Administración y Negocios
Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Issue Date
2018-11-12
Metadata
Show full item recordOther Titles
The profile of the MOOC user in zones 6 and 7 of Metropolitan Lima and the determining factors of the completion of the courses of Administration and BusinessAbstract
Los MOOC son considerados la última modalidad de educación en línea con un crecimiento notable en los últimos años, cuya aplicación e influencia se viene dando en las principales universidades y corporaciones del mundo. El presente estudio de investigación consiste en evaluar el mercado de los MOOC y sus aplicaciones en el mercado peruano, el objetivo principal de la investigación es la identificación de un perfil de usuario de cursos MOOC en las zonas 6 y 7 de Lima Metropolitana, y los factores que determinan la culminación de los cursos. La investigación aborda el tema desde los inicios de la educación en línea, descripción de los MOOC, principales empresas proveedoras de este servicio, modelo de negocios e implicancias en el mercado peruano. Asimismo, por medio de encuestas, focus group y entrevistas a expertos se ha identificado los principales factores que influyen en el término de estos cursos y oportunidades de mejoras en los mismos. Actualmente existen pocas investigaciones sobre el fenómeno de los MOOC en el Perú, esta investigación ayudará a que universidades y empresas peruanas apuesten por este tipo de formación en sus estudiantes y colaboradores respectivamente.MOOCs are considered the last modality in online education with a remarkable growth in recent years, whose application and influence has been taking place in the main universities and corporations of the world. The present research study consists of evaluating the MOOC market and its applications in the Peruvian market, the main objective of the research is the identification of a user profile of MOOC courses in zones 6 and 7 of Lima city, and the factors that determine the end of the courses. The research addresses the issue from the beginning of online education, description of the MOOCs, main suppliers of this service, business model and implications in the Peruvian market. Also, the research sought to identify the main factors that determine the completion of the courses through surveys, focus group and interviews with experts. Currently there is little research on the phenomenon of MOOCs in Peru, this research will help universities and Peruvian companies to bet on this type of training in their students and collaborators respectively.
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccessAttribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United States
Language
spaCollections
The following license files are associated with this item:
- Creative Commons