Propuesta de mejora en la gestión de compras de un grupo de empresas del rubro de distribución de energía eléctrica
Name:
ChanganaquíÁguila_Jacqueline.docx
Embargo:
2088-02-27
Size:
2.853Mb
Format:
Microsoft Word 2007
Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Authors
Changanaquí del Águila, Jacqueline ElsaMeza Silva, Cinthya Qory
Paucarcaja López, Erika Natividad
Paredes Pflucker, Fiorella Cecilia
Advisors
Guerrero Vásquez, Gustavo SergioIssue Date
2018-02-27Keywords
Compras industrialesAdministración de procesos
Empresas estatales
Empresas eléctricas
Dirección de Operaciones y Logística
Metadata
Show full item recordCitation
Silva, M., Qori, C., Pflucker, P., & Cecilia, F. (2018). Propuesta de mejora en la Gestión de compras de un grupo de empresas del rubro de distribución de energía eléctrica. Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas (UPC), Lima, Perú. Retrieved from http://hdl.handle.net/10757/623134Abstract
Plantea propuestas de mejora para la gestión de compras de una corporación de servicio público de distribución eléctrica a través del diagnóstico y análisis de la problemática actual, basándose en la filosofía Lean para eliminar tiempos y costos innecesarios. La aplicación de Lean permitirá mejorar la eficiencia en los procesos logísticos, reducir los costos, minimizar los quiebres o incrementos de stocks, optimizar los plazos de entrega, y mejorar la calidad del servicio beneficiándose el cliente interno y externo, así como la empresa.It proposes improvement proposals for the management of purchases of a public service corporation of electrical distribution through the diagnosis and analysis of the current problems, based on the Lean philosophy to eliminate unnecessary times and costs. The Lean application will improve efficiency in logistics processes, reduce costs, minimize breaks or stock increases, optimize delivery times, and improve the quality of service benefiting the internal and external customer, as well as the company.
Type
info:eu-repo/semantics/masterThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccessCollections
The following license files are associated with this item:
- Creative Commons