Mitos y ritos audiovisuales: televisión, espectáculo y consumo

2.50
Hdl Handle:
http://hdl.handle.net/10757/622570
Title:
Mitos y ritos audiovisuales: televisión, espectáculo y consumo
Other Titles:
Audiovisual myths and rituals: Television, spectacle and consumption
Authors:
Sánchez Dávila, Mario Elmer
Publisher:
Universidadd de la Frontera
Journal:
Perspectiva de la Comunicación
Issue Date:
Dec-2017
URI:
http://hdl.handle.net/10757/622570
Abstract:
Este artículo trata sobre los espectáculos televisivos, y se propone esbozar una explicación de los mitos audiovisuales que consumimos y sobre por qué los consumimos de forma ritual. En la primera parte, se ofrece una definición de los espectáculos televisivos; en la segunda parte, se propone una teoría y metodología para el estudio de los mitos y ritos audiovisuales; y, en la tercera parte, se postulan las funciones rituales del consumo de mitos audiovisuales.
Abstract:
This paper is about television spectacles, and it intends to outline an explanation of the audiovisual myths that we consume and why we consume them ritually. In the first part, we offer a definition of television spectacles; in the second part, we propose a theory and methodology for the study of audiovisual myths and rites; and, in the third part, we postulate the ritual functions of the consumption of audiovisual myths.
Type:
info:eu-repo/semantics/article
Rights:
info:eu-repo/semantics/openAccess
Language:
spa
Keywords:
Televisión; Espectáculo; Consumo; Mito; Rito; Spectacle; Consumption; Myth; Ritual
ISSN:
0718-4867

Full metadata record

DC FieldValue Language
dc.contributor.authorSánchez Dávila, Mario Elmeres
dc.date.accessioned2018-01-23T14:56:49Z-
dc.date.available2018-01-23T14:56:49Z-
dc.date.issued2017-12-
dc.identifier.issn0718-4867-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10757/622570-
dc.description.abstractEste artículo trata sobre los espectáculos televisivos, y se propone esbozar una explicación de los mitos audiovisuales que consumimos y sobre por qué los consumimos de forma ritual. En la primera parte, se ofrece una definición de los espectáculos televisivos; en la segunda parte, se propone una teoría y metodología para el estudio de los mitos y ritos audiovisuales; y, en la tercera parte, se postulan las funciones rituales del consumo de mitos audiovisuales.es
dc.description.abstractThis paper is about television spectacles, and it intends to outline an explanation of the audiovisual myths that we consume and why we consume them ritually. In the first part, we offer a definition of television spectacles; in the second part, we propose a theory and methodology for the study of audiovisual myths and rites; and, in the third part, we postulate the ritual functions of the consumption of audiovisual myths.us_US
dc.formatapplication/pdfes
dc.language.isospaes
dc.publisherUniversidadd de la Fronteraes
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.subjectTelevisiónes
dc.subjectEspectáculoes
dc.subjectConsumoes
dc.subjectMitoes
dc.subjectRitoes
dc.subjectSpectaclees
dc.subjectConsumptiones
dc.subjectMythes
dc.subjectRituales
dc.titleMitos y ritos audiovisuales: televisión, espectáculo y consumoes
dc.title.alternativeAudiovisual myths and rituals: Television, spectacle and consumptiones
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees
dc.identifier.journalPerspectiva de la Comunicaciónes
This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons
All Items in UPC are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.